Elektryczny Hyundai Kona po liftingu (2021): nie ma grilla, ale są nowe systemy bezpieczeństwa

Hyundai oficjalnie zaprezentował elektryczną Konę po liftingu (2021), która dostępna jest od 2018 roku i do tej pory sprzedała się na całym świecie w ponad 120 tysięcy egzemplarzy. Prawie połowa egzemplarzy (53 tysięcy egzemplarzy) krąży po europejskich drogach.

Podobnie jak modele napędzane konwencjonalnymi silnikami, elektryczna Kona otrzymała nowe światła ledowe oraz przemodelowane zderzaki, natomiast długość nadwozia wzrosła o 4 centymetry. Auto jest dostępne w 16 kolorach, w tym 8 jest nowych. Elektryczną Konę od spalinowej odróżnimy przede wszystkim po przednim pasie, gdzie styliści całkowicie zrezygnowali z grilla. Auto można naładować przy użyciu gniazdka umieszczonego w przednim zderzaku.

Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)

Wewnątrz nie ma większych zmian. Ekran systemu multimedialnego ma do 10,25-cala (8-cali w wersji podstawowej), podczas gdy cyfrowy zestaw wskaźników został powiększony również do 10,25-cala. Infotainment obsługuje bezprzewodowo systemy Android Auto oraz Apple CarPlay. Zastosowano również oświetlenie nastrojowe.

Konę po liftingu (2021) napędza 204-konny silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 395 Nm. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 64 kWh, zasięg elektryczny wynosi do 484 kilometrów według standardów WLTP. Hyundai Kona Electric (2021) przyspiesza do pierwszej setki w czasie 7,9 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 167 km/h.

Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021): wnętrze
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021)
Hyundai Kona Electric po liftingu (2021): gniazdko ładowania

Baterie można naładować za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 50 kW od stanu 10% do 80% w czasie 64 minut, przy czym czas może ulec zmniejszeniu do 47 minut w przypadku użycia ładowarki o mocy 100 kW. Hyundai oferuje klientom ładowarkę domową o mocy 10,5 kW (trójfazową).

Dostępna jest również 136-konna Kona Electric. Pojemność baterii w przypadku tej wersji wynosi 39,2 kWh, co wystarczy na przejechanie do 305 kilometrów na jednym ładowaniu. Przyspieszenie do pierwszej setki wynosi 9,9 sekund, natomiast wskazówka prędkościomierza zatrzymuje swój bieg na wartości 155 km/h.

Hyundai Tucson (2021): nowy model w salonach od przyszłego roku, będzie wersja PHEV

Elektryczna Kona po liftingu otrzymała również zmodernizowane systemy bezpieczeństwa i została wyposażona w inteligentny tempomat SCC z funkcją Stop&Go, asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA), asystenta jazdy po pasie ruchu (LFA), automatyczny system hamowania z lepszym rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów (nowa kamera i czujniki), system rozpoznawania znaków drogowych oraz usługi e-call.