Volkswagen Touareg R został zaprezentowany pod koniec lutego 2020 roku. Touareg R jest pierwszą w historii niemieckiego producenta hybrydową wersją R – i choć pod maską nie pracuje dziesięciocylindrowy motor o pojemności 5.0 l (jak w przypadku najszybszej wersji poprzedniej generacji modelu), to osiągi usportowionego SUV-a i tak są imponujące.
Konfiguracja hybrydowa typu plug-in Touarega R została oparta na silniku benzynowym V6 o pojemności 3.0 l i mocy 335 koni mechanicznych, który został połączony z jednostką elektryczną o mocy 134 koni mechanicznych. Zsumowana moc obu jednostek daje wynik 456 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm.
Volkswagen Touareg R – 0-100 km/h, 100-200 km/h, prędkość maksymalna
Ponad 450 koni mechanicznych pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,3 sekundy. Sprint od 100 km/h do 200 km/h trwa 12,8 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Biorąc pod uwagę fakt, że Touareg R waży 2350 kilogramów i został wyposażony w szerokie 22-calowe koła, wyniki są naprawdę bardzo dobre – oczywiście nie tak samo imponujące, jak w przypadku Jeepa Grand Cherokee Trackhawka czy Audi RS Q8.
> Który SUV z grupy Volkswagena jest najszybszy? Niezwykle zacięta i równa rywalizacja (drag race)
Z drugiej strony, silnik elektryczny Touarega R pozwala na bezemisyjną jazdę do prędkości 140 km/h na dystansie do 48 kilometrów, co czyni go na pewno oszczędniejszą propozycją.