Tak przyspiesza najszybszy diesel na świecie: taki sam model we flocie polskiej policji (wideo)

Niemiecka firma tuningowa – Profi Tuning – twierdzi, że jest to najszybszy samochód wyposażony w silnik diesla na świecie. Mowa o BMW 335xD (F30) z motorem o pojemności 3.0 l i mocy 440 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego (seryjnie ten sam model generuje 313 koni mechanicznych i 630 Nm).

Taka moc pozwala na przyspieszenie do setki w 4,05 s (szybciej niż M3 modelu tej samej generacji) oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 300 km/h! Warto zwrócić uwagę, że prędkościomierz został wyskalowany tylko do 260 km/h, dlatego powyżej tej prędkości kierowca musi posłużyć się odpowiednim sprzętem pomiarowym.

> Kierowca Bugatti Veyrona o mocy 1001 KM zmierzył się z leciwym BMW M5: jednego z nich zamurowało

BMW serii 3 (F30) występuje we flocie polskiej policji. Nie są to jednak egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne, co jest jasnym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, że samochody napędzane jednostkami diesla źle znoszą jazdę miejską, w tym wielokrotne rozruchy. Polska policja dysponuje egzemplarzami wyposażonymi w silniki benzynowe o pojemności 2.0 l i mocy 252 koni mechanicznych (330i xDrive). Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,8 sekundy.

> Powstanie BMW M3 Touring: wreszcie będzie rywal dla RS4 Avant i Mercedesa-AMG C63 Kombi

Warto przypomnieć, że piekielnie mocne BMW serii 3 najnowszej generacji wyposażone w silnik wysokoprężny oferuje od jakiegoś czasu marka Alpina. Model Alpina DS 3 (2021) jest szybszy od seryjnego M340d i generuje dokładnie 355 koni mechanicznych, co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 4,6 sekundy oraz prędkości maksymalnej 273 km/h.

7 komentarzy do wpisu „Tak przyspiesza najszybszy diesel na świecie: taki sam model we flocie polskiej policji (wideo)”

  1. Porsche Panamera 4.0 diesel z chipem ma ponad 500KM i ponad 1000NM a 100 km/h w czasie sporo poniżej 4 sekund, wiec bmw może być co najwyżej 2

  2. Jak to jest, że auto z mocą 440 koni i 800 Nm ma ZDECYDOWANIE mniejszy czas do setki (przy takich czasach bierze się pod uwagę nawet 3 miejsca po przecinku) od Audi R8 V12 TDI z 500 końmi mechanicznymi oraz 1000 Nm? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Audi_R8_Le_Mans_Concept

    Porsche Panamera 4S Diesel ze zbliżonymi parametrami do BMW (ale 2 tony masy) ma 4.5s sekundy do setki, całe 0.5s więcej!!! Jak to możliwe? Chętnie zobaczę filmik jak to BMW robił setkę w te 4.05s

Możliwość komentowania jest wyłączona.