Fiat Panda po faceliftingu (2021): model zyskuje wersję Sport i łagodną wersję hybrydową

Panda kończy w tym roku 40 lat. Z tej okazji Fiat zaprezentował wersję modelu po faceliftingu na rok modelowy 2021. Do wariantów wyposażenia City Life, City Cross i Cross dołącza nowa Panda Sport (2021), która „kierowana jest do klientów prowadzących aktywny tryb życia”.

Zmiany stylistyczne modelu obejmują nowe zderzaki, listwy progowe, nowe koła oraz w przypadku wersji Sport – 16-calowe koła z dwukolorowym wykończeniem, lusterka w kolorze nadwozia oraz nowy szaro matowy kolor, który jest dostępny wyłącznie w tej wersji. Specjalny pakiet Pandemonio dodaje do modelu przyciemniane szyby, czerwone zaciski, skórzaną tapicerkę i kontrastujące czerwone szwy.

Fiat Panda Sport (2021)
Fiat Panda Sport (2021)
Fiat Panda Sport (2021)
Fiat Panda Sport (2021) – wnętrze

Wewnątrz najważniejszą nowością jest wprowadzenie systemu informacyjno-rozrywkowego uConnect z ekranem o rozmiarze 7-cali, który można sparować z Apple CarPlay oraz Android Auto. Fiat popracował także nad nowym wykończeniem (podobno lepszej jakości) i tapicerką, która powstaje z materiałów z odzysku (recykling).

Fiat Panda Cross (2021)
Fiat Panda Cross (2021)
Fiat Panda Cross (2021)
Fiat Panda Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021) – wnętrze
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021) – wnętrze
Fiat Panda City Cross (2021)
Fiat Panda City Cross (2021) – uConnect

Fiat Panda (2021) po liftingu: silniki, moc, technologia hybrydowa

Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne, pod maską debiutuje trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0 l i mocy 70 koni mechanicznych (FireFly Hybrid), który współpracuje z 6-stopniową przekładnią manualną. Jest to silnik z tzw. łagodną technologią hybrydową, która obniża zużycie paliwa poprzez magazynowanie energii z hamowania w akumulatorze litowo-jonowym. Energia ta jest później wykorzystywana do ponownego uruchomienia silnika, jako część systemu start/stop. Warto dodać, że będzie to jedyny silnik dostępny pod maską nowego Fiata Pandy 2021.