Czy samochód elektryczny jest bezpieczny w czasie wypadku? Zaskakujące wyniki testu zderzeniowego Volkswagena ID.3

Samochody elektryczne są coraz popularniejsze na polskich drogach. Producenci dosłownie zalewają nas nowościami, od miejskich elektrycznych kompaktów po superszybkie modele, które osiągami dorównują supersamochodom. Czy zastanawiałeś się jednak, jak wypada samochód elektryczny w teście zderzeniowym? Specjaliści Euro NCAP przetestowali Volkswagena ID.3, który bez najmniejszego kłopotu uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Volkswagen ID.3 to pierwszy w pełni elektryczny model koncernu, który od podstaw został opracowany z myślą o napędzie elektrycznym. ID.3 uzyskało 89% w teście ochrony dzieci podczas zderzenia, co oznacza, że bezpieczeństwo pociech przy projektowaniu ID.3 było dla inżynierów VW priorytetowe. Niemiecki samochód elektryczny średnio wypada jednak w kwestii ochrony pieszych, którą zdał na 71%. Pozostałe wyniki wyglądają następująco: ochrona dorosłych pasażerów – 87%, systemy asystujące – 88%. Warto zaznaczyć, że najsłabiej chronioną częścią ciała w ID.3 jest klatka piersiowa. Elektryczny model doskonale chroni za to odcinek szyjny kręgosłupa i głowy pasażerów.

> Volkswagen ID.4 (2021) zaprezentowany: znamy zasięg elektryczny i cenę

Volkswagen ID.3 na początku sprzedaży oferowany jest wyłącznie w edycji 1ST Edition w trzech wersjach: ID.3 1ST, ID.3 1ST PLUS oraz ID.3 1ST MAX. Bazowy model został wyceniony na polskim rynku od 167 190 złotych. Podstawowy wariant jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 204 koni mechanicznych, który dzięki akumulatorowi o pojemności 58 kWh pozwala na przejechanie do 420 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP).

Pełny polski cennik Volkswagena ID.3 znajdziesz tutaj.