BMW M5 vs. Ferrari 488 Pista: takiego lania dawno nikt nie dostał

Seryjne nowe BMW M5 najprawdopodobniej nie miałoby żadnych szans z Ferrari 488 Pista, ale ten egzemplarz został poważnie zmodyfikowany. M5 napędza silnik V8 twin-turbo o pojemności 4.4 l, który generuje 800 koni mechanicznych oraz 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wzrost o prawie 200 koni mechanicznych w stosunku do modelu wyprowadzonego z fabryki BMW. Dodajmy do tego 8-biegową skrzynię automatyczną, napęd na wszystkie koła oraz wagę nieco ponad 1900 kilogramów i otrzymujemy maszynę do wygrywania zawodów na ¼ mili.

Ferrari 488 Pista napędzana jest wyłącznie na tylne koła. Włoski supersamochód waży sporo mniej, bo tylko 1390 kilogramów. 488 Pista osiąga moc 720 koni mechanicznych oraz 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego z silnika V8 biturbo o pojemności 3.9 l. Pierwsza setka? Producent podaje, że Ferrari 488 Pista przyspiesza do 100 km/h w czasie 2,85 sekundy, do 200 km/h w 7,6 sekundy i maksymalnie rozpędza się do prędkości 340 km/h.

> Kierowca Bugatti Veyrona o mocy 1001 KM zmierzył się z leciwym BMW M5: jednego z nich zamurowało

Nie znamy osiągów BMW M5 po przeróbkach, ale seryjnie model M5 Competition przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,3 sekundy. Mówimy jednak o modelu o mocy 625 koni mechanicznych i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po wideo łatwo wywnioskować, że te wyniki są znacznie poniżej rzeczywistych możliwości tego egzemplarza.