BMW oficjalnie zaprezentowało nową sportową wersję modelu serii 1. BMW 128ti ma napęd wyłącznie na przednie koła, samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen i wejdzie do sprzedaży już w listopadzie. Cena? Na rynku niemieckim auto zostało wycenione od 41 475 euro.
BMW 128ti jest plasowane pod M135i xDrive, dlatego ma znacznie mniej mocy. Czterocylindrowy silnik TwinPower Turbo ma pojemność 2.0 l i generuje 265 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 6,1 sekundy. BMW 128ti oferowane jest wyłącznie z ośmiostopniową przekładnią sportową Steptronic.
Co istotne, BMW 128ti zostało opracowane z myślą o niskiej masie własnej. Samochód jest o 80 kilogramów lżejszy niż BMW 135i xDrive i stoi na 18-calowych kołach z oponami Michelin Pilot Sport 4 (opcjonalnie dostępne są 19-calowe koła). Do tego dochodzi cały szereg innych poprawek, w tym bardziej agresywny bodykit, sportowe zawieszenie M obniżające wysokość jazdy o 10 milimetrów, zaciski hamulcowe M, przyciemnione reflektory czy emblematy „ti” (Turismo Internationale).
> Honda czy Volkswagen? Pojedynek sportowych hothatch’y rozstrzygnięty (Civic Type R vs. Golf GTI TCR)
BMW 128ti jest odpowiedzią Bawarczyków nie tylko na Volkswagena Golfa GTI, ale też na nadchodzącego nowego Hyundaia i30 N (2021). Samochód na pewno będzie też porównywany z Hondą Civic Type R, która jest o prawie 50 koni mechanicznych mocniejsza.