BMW 128ti (2021): ma napęd na przód (FWD) i powalczy z Golfem GTI i Hyundaiem i30 N

BMW oficjalnie zaprezentowało nową sportową wersję modelu serii 1. BMW 128ti ma napęd wyłącznie na przednie koła, samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen i wejdzie do sprzedaży już w listopadzie. Cena? Na rynku niemieckim auto zostało wycenione od 41 475 euro.

BMW 128ti jest plasowane pod M135i xDrive, dlatego ma znacznie mniej mocy. Czterocylindrowy silnik TwinPower Turbo ma pojemność 2.0 l i generuje 265 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 6,1 sekundy. BMW 128ti oferowane jest wyłącznie z ośmiostopniową przekładnią sportową Steptronic.

BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021)

Co istotne, BMW 128ti zostało opracowane z myślą o niskiej masie własnej. Samochód jest o 80 kilogramów lżejszy niż BMW 135i xDrive i stoi na 18-calowych kołach z oponami Michelin Pilot Sport 4 (opcjonalnie dostępne są 19-calowe koła). Do tego dochodzi cały szereg innych poprawek, w tym bardziej agresywny bodykit, sportowe zawieszenie M obniżające wysokość jazdy o 10 milimetrów, zaciski hamulcowe M, przyciemnione reflektory czy emblematy „ti” (Turismo Internationale).

> Honda czy Volkswagen? Pojedynek sportowych hothatch’y rozstrzygnięty (Civic Type R vs. Golf GTI TCR)

BMW 128ti jest odpowiedzią Bawarczyków nie tylko na Volkswagena Golfa GTI, ale też na nadchodzącego nowego Hyundaia i30 N (2021). Samochód na pewno będzie też porównywany z Hondą Civic Type R, która jest o prawie 50 koni mechanicznych mocniejsza.

BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021) – wnętrze
BMW 128ti (2021)
BMW 128ti (2021) – wnętrze