Audi Q8 TFSI e quattro oficjalnie: modele Q8 55 TFSI e quattro i Q8 60 TFSI e quattro przejadą ponad 40 km na prądzie

Audi oficjalnie zaprezentowało dwie nowe propozycje hybrydowe typu plug-in – modele Q8 55 TFSI e quattro i Q8 60 TFSI e quattro. Najwięcej uwagi zwraca mocniejsza wersja, czyli Q8 60 TFSI e quattro, dlatego od omówienia specyfikacji tego auta zaczniemy. Model ten chowa w sobie konfiguracje hybrydową typu plug-in (PHEV) opartą na silniku benzynowym 3.0 TFSI V6 o mocy 340 koni mechanicznych, połączoną z silnikiem elektrycznym o mocy 136 koni mechanicznych z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,3 kWh (skrzynia automatyczna 8-stopniowa).

Łączna moc układu napędowego Audi Q8 60 TFSI e quattro wynosi 462 koni mechanicznych oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 240 km/h. Auto oferuje jazdę w trybie elektrycznym do 45 kilometrów.

Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro – wnętrze

Słabszy wariant Audi Q8 55 TFSI e quattro generuje łącznie 381 koni mechanicznych i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja przyspiesza do pierwszej setki w czasie 5,8 sekundy i również osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Przewagą wersji słabszej jest wyższy zasięg elektryczny wynoszący 47 kilometrów (+2 kilometry).

> Czy Audi RS Q8 jest w stanie pokonać supersportowe R8 V10? Oba mają identyczną moc 600 koni mechanicznych

Co istotne, hybrydowe wersje typu plug-in nie są tak pojemne jak modele napędzane konwencjonalnymi silnikami. Pojemność bagażnika waha się od 505 do 1625 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Audi Q8 55 TFSI e quattro zostało wycenione w Niemczech na 75 351 euro, podczas gdy za Audi Q8 60 TFSI e quattro należy zapłacić przynajmniej 92 800 euro.