Volkswagen oficjalnie zaprezentował czysto elektryczny model ID.4, który będzie produkowany nie tylko w niemieckiej fabryce w Zwickau, ale również w Chinach.
Elektryczny Volkswagen ID.4, podobnie jak ID.3, bazuje na płycie podłogowej MEB grupy VW. Wymiary nadwozia to 4,58 metra długości, 1,85 metra szerokości oraz 1,65 metra wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2,77 metra. Prześwit to 21 centymetrów, natomiast pojemność bagażnika to 543 litrów (1575 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Za sprawą krótkiego przodu i dużego rozstawu osi ID.4 oferuje dużo miejsca w środku. Dlaczego nazwa ID.4? Zdaniem firmy, cyfra 4 oznacza reprezentanta w kategorii kompaktowych SUV-ów, zaś skrót ID. inteligentny projekt i zaawansowane technologie.
Bateria o pojemności 77 kWh znajduje się pod podłogą, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości i równomierny rozkład masy. Volkswagen twierdzi, że ID.4 oferuje zasięg elektryczny do 520 kilometrów, w zależności od wersji (WLTP). Akumulator waży prawie 500 kilogramów i po 8 latach użytkowania lub po przejechaniu 160 tysięcy kilometrów jego żywotność nadal będzie wynosiła co najmniej 70%. Za pomocą szybkiej ładowarki 125 kW akumulator można naładować do stanu zasięgu 320 kilometrów w ciągu 30 minut. Warto dodać, że współczynnik oporu powietrza wynosi 0,28 cX.
Silnik elektryczny w wersji z napędem na tylne koła generuje 204 koni mechanicznych oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pozwalając ID.4 na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 8,5 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. W przyszłości będą dostępne również mocniejsze warianty napędowe.
Volkswagen zamierza sprzedawać pół miliona egzemplarzy ID.4 do 2025 roku. Na początku sprzedaży elektryczny model będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażenia – 1ST i 1ST MAX. Ceny w Niemczech startują odpowiednio od 49 950 euro oraz 59 950 euro.