Różnica w cenie ponad 200 tysięcy złotych, a pod maską ten sam silnik: Mercedes-AMG GT 63 S vs. E 63 S Kombi

Wbrew pozorom oba modele AMG w tym wyścigu drag race mają ze sobą wiele wspólnego. Oba są napędzane przez tą samą jednostkę napędową V8 o pojemności 4,0 l. Co więcej, oba mają powyżej 600 koni mechanicznych, choć GT 63 S oferuje 639 koni mechanicznych, podczas gdy E 63 S Kombi „tylko” 612 koni mechanicznych. Czy ta różnica jest warta dopłaty grubo ponad 220 tysięcy złotych?

Dla formalności, zarówno GT 63 S, jak i E 63 S dysponują podwójnym turbodoładowaniem, napędem na wszystkie koła, kontrolą startu, a nawet tą samą dziewięciobiegową automatyczną skrzynią. Mercedes-AMG GT 63 S oprócz większej ilości koni mechanicznych, ma jeszcze jedną przewagę nad E 63 S – większy moment obrotowy (900 Nm w porównaniu do 850 Nm w E 63 S).

> Mercedes-AMG E63 S i E63 S Kombi (2021) po liftingu: szybkie, ale wolniejsze od M5 Competition

Istotną daną techniczną jest również waga, która w tym pojedynku może zdecydować o zwycięzcy. Mercedes-AMG GT 63 S jest sporo cięższy od E 63 S Kombi i waży dokładnie 2120 kilogramów. To dokładnie o 180 kilogramów więcej od E 63 S Kombi.

> Mercedes-AMG GT63 S vs. Audi RS7: różnica w mocy nieduża, ale w cenie kosmiczna (wideo)

Który z modeli AMG okaże się szybszy w pojedynku drag race? Warto rozwinąć wątek o cenie obu pojazdów. Mercedes-AMG E63 S 4Matic+ kosztuje dokładnie 604 100 złotych. Za podstawową wersję Mercedesa-AMG GT 63 S 4Matic+ należy wyłożyć przynajmniej 823 600 złotych.