Peugeot 3008 po liftingu (2021) ujawniony: odświeżony i-Cockpit, pod maską do 300 koni mechanicznych

Europejski segment kompaktowych crossoverów jest niezwykle konkurencyjny, dlatego wiele marek bardzo często odświeża swoje propozycje w tym segmencie. Peugeot oficjalnie zaprezentował model 3008 po liftingu, który przyjął wiele nowoczesnych rozwiązań.

Nowe 3008 przyjęło najnowszą filozofię stylistyczną, która poznaliśmy przy okazji premiery mniejszego modelu 2008. Z przodu pojawiły się nowe reflektory, bezramowy grill oraz światła ledowe rozciągnięte do samego dołu. Wprawne oko z pewnością zauważy znaczek „3008” na masce, który nawiązuje do klasycznych modeli, takich jak 204 czy 504 sprzed lat.

Peugeot 3008 2021 lifting
Peugeot 3008 2021 lifting
Peugeot 3008 2021 lifting PHEV
Peugeot 3008 2021 lifting PHEV
Peugeot 3008 2021 lifting PHEV
Peugeot 3008 2021 lifting PHEV

Francuscy inżynierowie przeprowadzili zmiany również wewnątrz 3008 2021. System i-Cocpit został zaktualizowany o większy 10-calowy ekran dotykowy, który zastąpi dotychczas montowany ekran o rozmiarze 8-cali. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego uzupełnia w pełni konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz wskaźników o rozmiarze 12,3-cala.

Nowy Peugeot 3008 2021 – silniki, osiągi, dane techniczne

Jeśli chodzi o silniki, będzie można wybierać spośród wielu jednostek napędowych, zaczynając od turbodoładowanego wariantu o pojemności 1,2 l z trzema cylindrami. Wytwarza 130 koni mechanicznych i opcjonalnie może współpracować z ośmiobiegowa automatyczną przekładnią. Peugeot 3008 2021 z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,6 l generuje 180 koni mechanicznych i dostępny jest wyłącznie z automatem.

Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting

Dla fanów motorów wysokoprężnych przewidziano model wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 l i mocy 130 koni mechanicznych, dostępny zarówno z manualem, jak i automatem.

Peugeot 3008 po liftingu: w ofercie dwie hybrydy typu plug-in

Peugeot oferuje dwa modele hybrydowe typu plug-in. Pierwszy z nich łączy 180-konny silnik spalinowy z jednostką elektryczną o mocy 110 koni mechanicznych oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną. Łączna moc tego zestawu to 225 koni mechanicznych i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 8,7 sekundy (v-max 225 km/h).

Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting

Druga, mocniejsza hybryda chowa w sobie konfiguracje 200-konnego silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych – 110-konnej zamontowanej z przodu i 112-konnej z tyłu. Łączna moc najmocniejszej wersji hybrydowej wynosi 300 koni mechanicznych i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,9 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h.

Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting – wnętrze
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting – wnętrze
Peugeot 3008 GT 2021 lifting
Peugeot 3008 GT 2021 lifting – i-cocpit

Oba modele hybrydowe wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh, który zapewnia autonomie na poziomie 56 kilometrów dla modelu z napędem na przód lub 59 kilometrów dla modelu z napędem na wszystkie koła.

Nowy Peugeot 3008 2021 trafi do sprzedaży pod koniec roku.