Europejski segment kompaktowych crossoverów jest niezwykle konkurencyjny, dlatego wiele marek bardzo często odświeża swoje propozycje w tym segmencie. Peugeot oficjalnie zaprezentował model 3008 po liftingu, który przyjął wiele nowoczesnych rozwiązań.
Nowe 3008 przyjęło najnowszą filozofię stylistyczną, która poznaliśmy przy okazji premiery mniejszego modelu 2008. Z przodu pojawiły się nowe reflektory, bezramowy grill oraz światła ledowe rozciągnięte do samego dołu. Wprawne oko z pewnością zauważy znaczek „3008” na masce, który nawiązuje do klasycznych modeli, takich jak 204 czy 504 sprzed lat.



Francuscy inżynierowie przeprowadzili zmiany również wewnątrz 3008 2021. System i-Cocpit został zaktualizowany o większy 10-calowy ekran dotykowy, który zastąpi dotychczas montowany ekran o rozmiarze 8-cali. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego uzupełnia w pełni konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz wskaźników o rozmiarze 12,3-cala.
Nowy Peugeot 3008 2021 – silniki, osiągi, dane techniczne
Jeśli chodzi o silniki, będzie można wybierać spośród wielu jednostek napędowych, zaczynając od turbodoładowanego wariantu o pojemności 1,2 l z trzema cylindrami. Wytwarza 130 koni mechanicznych i opcjonalnie może współpracować z ośmiobiegowa automatyczną przekładnią. Peugeot 3008 2021 z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,6 l generuje 180 koni mechanicznych i dostępny jest wyłącznie z automatem.


Dla fanów motorów wysokoprężnych przewidziano model wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 l i mocy 130 koni mechanicznych, dostępny zarówno z manualem, jak i automatem.
Peugeot 3008 po liftingu: w ofercie dwie hybrydy typu plug-in
Peugeot oferuje dwa modele hybrydowe typu plug-in. Pierwszy z nich łączy 180-konny silnik spalinowy z jednostką elektryczną o mocy 110 koni mechanicznych oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną. Łączna moc tego zestawu to 225 koni mechanicznych i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 8,7 sekundy (v-max 225 km/h).


Druga, mocniejsza hybryda chowa w sobie konfiguracje 200-konnego silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych – 110-konnej zamontowanej z przodu i 112-konnej z tyłu. Łączna moc najmocniejszej wersji hybrydowej wynosi 300 koni mechanicznych i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,9 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h.



Oba modele hybrydowe wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh, który zapewnia autonomie na poziomie 56 kilometrów dla modelu z napędem na przód lub 59 kilometrów dla modelu z napędem na wszystkie koła.
Nowy Peugeot 3008 2021 trafi do sprzedaży pod koniec roku.