Nowe Audi Q2 po liftingu (2021) zaprezentowane z ostrzejszym wyglądem i nowym silnikiem 1.5 TFSI

Odświeżone Audi Q2 debiutuje na Starym Kontynencie z bardziej wyrazistym (ostrzejszym) wyglądem i nową jednostką napędową. Audi rozpocznie przyjmowanie zamówień już w tym miesiącu, a ceny w Niemczech startują od około 25 tysięcy euro (za sprawą obniżonego VAT w Niemczech do 16% nie ma sensu przeliczać na złotówki).

Pod maskę nowego Q2 trafi nowa propozycja dla oszczędnych. Jest to silnik 1.5 TFSI o mocy 148 koni mechanicznych i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zespół napędowy został skonstruowany w taki sposób, aby pracował na dwóch cylindrach, gdy kierowca nie potrzebuje pełnej mocy. Dostępne są skrzynie: manualna z sześcioma przełożeniami oraz automatyczna siedmiostopniowa. Obok wariantu 1.5 TFSI będą naturalnie dostępne inne silniki, w tym dwa wysokoprężne.

Audi Q2 (2021) face lift

Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift

Pod względem stylistycznym nowe Q2 przyjęło bardziej agresywną stylistykę. Niemiecki crossover jest od teraz standardowo wyposażony w reflektory ledowe, a opcjonalnie nawet adaptacyjne Audi Matrix LED. Nadwozie będzie dostępne w pięciu nowych kolorach, w tym z lakierem Apple Green. Słupki mogą być pomalowane kolorem czarnym, szarym lub srebrnym, podobnie jak paski z nazwą modelu na drzwiach.

Z tyłu nie zabrakło nowych, ale fałszywych końcówek układu wydechowego, które doskonale komponują się z ogólną stylistyką pojazdu. W najniższej partii można zauważyć dyfuzor, który zakrywa prawdziwe rury wydechowe.

Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift – wnętrze
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift – wnętrze
Audi Q2 (2021) face lift
Audi Q2 (2021) face lift – wnętrze

Wewnątrz prawie nic się nie zmieniło. Otwory wentylacyjne mają ulepszony wygląd i nie ma już możliwości zamówienia wykończenia z alkantary (zamiast niej pojawiła się mikrofibra Dinamica). Niższe wersje modelu dysponują analogowym zestawem wskaźników, a wyższe korzystają z cyfrowego wyświetlacza Audi Virtual Cocpit. W górnej części deski rozdzielczej zainstalowano ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego o rozmiarze 8,3-cala.

> Nowe Audi Q5 po liftingu (2021): po raz pierwszy w historii debiutuje tylne oświetlenie OLED

Audi udostępnia również system Adaptive Cruise Assist, który jest w stanie kontrolować pojazd, włączając w to przyspieszenie, hamowanie i sterowanie. Oczywiście pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy.