Maserati MC20 (2020): na początek centralny silnik 3.0 V6 biturbo o mocy 630 KM, w przyszłości elektryk

Maserati na początku 2020 roku potwierdziło, że ich nowy sportowy model będzie nosił etykietę MC20 (skrót od Maserati Corsa 2020, która przypomina o wyścigowym rodowodzie firmy). Premiera auta miała odbyć się w maju, ale ze względu na pandemię koronawirusa prezentacja została przełożona na 9 września. Jest 8 września, a w sieci już pojawiły się pierwsze zdjęcia włoskiego modelu.

Włosi nie ujawnili wszystkich szczegółów, ale ogłosili, że MC20 będzie supersportowym samochodem i ewolucją bardzo udanego MC12. Maserati przypomina, że MC12 zanotowało w swojej karierze 22 zwycięstwa i 14 tytułów mistrzowskich.

Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020) – drzwi otwierane do góry
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)

Maserati MC20 otwiera nowy rozdział w historii Maserati. Wariant napędzany konwencjonalnym napędem chowa centralnie zainstalowany silnik 3.0 V6 biturbo o mocy 630 koni mechanicznych oraz 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego (z ośmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną). W przyszłości zadebiutują kolejne wersje, w tym wariant całkowicie elektryczny z trzema silnikami i sporym zasięgiem. Niektóre doniesienie wspominają także o wersji hybrydowej.

> Maserati Ghibli Trofeo i Quattroporte Trofeo oficjalnie: 590 koni mechanicznych i 326 km/h prędkości maksymalnej

Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020) – konsola centralna
Maserati MC20 (2020)
Maserati MC20 (2020) – wnętrze

Pierwsze dostawy Maserati MC20 do klientów rozpoczną się w 2021 roku. Rok później spodziewamy się wersji Cabrio.

> Maserati podejmuje decyzję: pierwszy elektryczny model jeszcze w tym roku