Lexus LFA vs. Audi R8 V10 Spyder: tak dobrego startu Lexusa nikt się nie spodziewał

Który z tych modeli okaże się szybszy? Czy będzie to Lexusa LFA, który był produkowany od grudnia 2010 roku do grudnia 2012 roku i jest napędzany przez silnik 4.8 DOHC V10 o mocy 560 koni mechanicznych? A może zwycięzcą zostanie Audi R8 V10 Spyder z motorem 5.2 V10 o mocy 620 koni mechanicznych?

R8 dysponuje napędem na cztery koła i waży 1770 kilogramów. Niemiecki supersamochód rozpędza się do pierwszej setki w czasie 3,2 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 328 km/h.

> Audi R8 V10 Plus vs. Audi TT RS po tuningu ABT: oba mają dokładnie taką samą moc

Lexus LFA waży sporo mniej – bo tylko 1480 kilogramów (-290 kilogramów), ale ma napęd tylko na tylne koła i według oficjalnej specyfikacji technicznej jest w stanie przyspieszyć do pierwszej setki w czasie 3,8 sekund (-0,6 sekundy). Prędkość maksymalna? 325 km/h.

> Dodge Viper vs. Audi R8, czyli USA kontra Niemcy: kto robi lepsze silniki V10? Różnica 30 KM

Dla uzupełnienia danych technicznych dodajmy informacje na temat momentów obrotowych – LFA generuje maksymalnie 480 Nm momentu obrotowego, natomiast R8 V10 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla nas ogromnym zaskoczeniem jest fakt, że Lexus lepiej wystartował pomimo napędu tylko na tył. Więcej szczegółów nie zdradzamy – zapraszamy do oglądania.