Hyundai Kona (2021): debiutuje model po liftingu, duże zmiany stylistyczne i pakiet N Line

Minęły trzy lata odkąd Hyundai po raz pierwszy zaprezentował nowy model Kona. Dziś koreański producent oficjalnie pokazał Konę po liftingu, która przeszła szereg zmian, mających na celu podtrzymanie zainteresowanie kupujących. Po raz pierwszy dostępna będzie również wersja N Line.

Nowa Kona (2021) wejdzie do sprzedaży pod koniec 2020 roku, natomiast wariant hybrydowy zadebiutuje na rynku na początku 2021 roku. Zmiany w stylistyce są liczne i dotyczą głównie przedniego pasa. Pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej, nowa maska oraz przemodelowany zderzak. Wszystko inspirowane rekinem. Z tyłu zamontowano nowe światła i przeprojektowany zderzak z większym dyfuzorem (długość auta wzrosła o 40 milimetrów). Styliści popracowali także nad kołami – w ofercie są nowe wzory 16-, 17- oraz 18-calowych kół. Hyundai wprowadził również pięć nowych kolorów nadwozia (Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey i Misty Jungle) – wszystkie można łączyć z czarnym dachem i lusterkami.

Hyundai Kona 2021: lifting
Hyundai Kona 2021: lifting
Hyundai Kona 2021: lifting
Hyundai Kona 2021: lifting
Hyundai Kona 2021: lifting
Hyundai Kona 2021: lifting – wnętrze

Hyundai Kona N Line ma jeszcze bardziej aerodynamiczną konstrukcję, która składa się z agresywniejszego zderzaka z większymi wlotami powietrza, podwójnych końcówek układu wydechowego i dodatkowych wgłębień.

Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting

Wewnątrz nie ma większych zmian. Ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego ma opcjonalnie 10,25-cala, a w standardzie 7- lub 8-cali. Cyfrowy zestaw wskaźników również ma wielkość 10,25-cala. System informacyjno-rozrywkowy obsługuje bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay. Konsola środkowa została tylko trochę odświeżona (jest np. nowy przełącznik elektrycznego hamulca postojowego).

Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting – wnętrze
Hyundai Kona N line 2021: lifting
Hyundai Kona N line 2021: lifting – wnętrze

Pod względem mechanicznym nie ma różnic. Gama jednostek obejmuje silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l z systemem łagodnej hybrydy 48V o łącznej mocy 136 koni mechanicznych (6-biegowa skrzynia manualna lub 7-stopniowy automat). Jeśli chodzi o warianty benzynowe, podstawowa wersja T-GDI Smartstream o pojemności 1,0 l generuje 120 koni mechanicznych i również została wyposażona w technologię łagodnej hybrydy. Mocniejszy model z silnikiem 1,6 l T-GDI Smartstream generuje 198 koni mechanicznych.

> Nowy Hyundai Tucson (2020) przyłapany: „będzie bardzo ciekawy pod względem stylistycznym”

Kona Hybryd pozostaje w gamie z systemem hybrydowym typu z silnikiem 1,6 l połączonym z jednostką elektryczną i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh.

> Hyundai Santa Fe (2021) po liftingu: nowa platforma, w sprzedaży od września

Hyundai podaje, że Kona po liftingu ma również zmodernizowane zawieszenie, które daje wrażenie obcowania z bardziej komfortowym modelem, bez utraty dynamicznych właściwości jezdnych. Na pokładzie naturalnie nie zabrakło najnowszych systemów bezpieczeństwa, w tym inteligentnego tempomatu z funkcją Stop&Go, asystenta pasa ruchu czy systemu automatycznego hamowania w przypadku wykrycia przeszkody.