Giulia Quadrifoglio vs. RS5 vs. M4: BMW dwukrotnie zaniemogło, zwycięzca bezdyskusyjny

Zielone BMW M4, niebieskie Audi RS5 i czerwona Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zmierzą się w tym pojedynku drag race. Teoretycznie najmocniejsza Alfa Romeo jest też najlżejsza w stawce. Włoski supersportowy sedan generuje 510 koni mechanicznych (600 Nm) z silnika o pojemności 2.9 V6 i waży 1520 kilogramów. Jak to się ma w porównaniu do obu bawarskich konkurentów?

Audi RS5 i BMW M4 Competition mają po tyle samo koni mechanicznych – 450. RS5 dysponuje jednak napędem na wszystkie koła (quattro), natomiast M4 całą moc przekazuje wyłącznie na tylną oś. Pod maską Audi pracuje motor o pojemności 2.9 l, w przypadku BMW mamy do czynienia z jednostką o pojemności 3.0 l. Niemieckie pojazdy ważą więcej od włoskiego modelu – M4 jest jednak o 50 kilogramów lżejsze od RS5 (1700 kilogramów vs. 1650 kilogramów)

> 1100-konne Audi RS3 Limousine zapaliło się tuż po ulicznych wyścigach z McLarenem 720S i Nissanem GT-R (wideo)

Giulia Quadrifoglio vs. RS5 vs. M4 – który model jest najszybszy? Wyścig na prostej tzw. „drag race” został powtórzony kilka razy, głównie za sprawą ospałego kierowcy BMW, ale nawet podczas udanej próby niekwestionowanym zwycięzcą okazało się Audi. Nieco inaczej wynik pojedynku wygląda „z rolki” – w tym przypadku rywalizują ze sobą jedynie Alfa i BMW. Nie będziemy jednak zdradzać wszystkich szczegółów.