Porsche Taycan Turbo S vs. McLaren P1 – niesamowite, jak zmieniał się przebieg pojedynku

McLaren P1 to supersamochód segmentu F, który powstał jako odpowiedź na Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder. Produkowany w latach 2013-2015 brytyjski potwór dysponuje dwoma silnikami – spalinowym V8 o pojemności 3,8 l i mocy 727 koni mechanicznych oraz jednostką elektryczną o mocy 176 koni mechanicznych. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 903 koni mechanicznych i 979 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Osiągi McLarena P1 wyglądają następująco: 2,8 sekundy do pierwszej setki, 200 km/h w czasie 6,8 sekundy oraz prędkość maksymalna elektronicznie ograniczona do 350 km/h. Czy siedmioletnia brytyjska hybryda ma szanse w pojedynku drag race z super nowoczesnym Porsche Taycan w najmocniejszej wersji Turbo S?

Przypomnijmy, że Porsche Taycan Turbo S ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 761 koni mechanicznych. Według danych producenta elektryk przyspiesza do pierwszej setki również w 2,8 sekundy, ale prędkość maksymalna to już tylko 260 km/h.

> Porsche Taycan Turbo S vs. Porsche 918 Spyder: wreszcie doszło do tego pojedynku, jeden z nich nie dał drugiemu żadnych szans

Porsche Taycan Turbo S waży aż 2370 kilogramów, natomiast McLaren P1 tylko 1490 kilogramów. To prawie 900 kilogramów różnicy, które grają na korzyść McLarena. Który model okazał się zwycięzcą pojedynku? Spojler: Porsche Taycan Turbo S bardzo odskoczyło na starcie, ale następne sekundy drastycznie zmieniały przebieg wyścigu…