Porsche Panamera (2021) po liftingu: debiutują nowe wersje Turbo S i 4S E-Hybrid

Minęły nieco ponad cztery lata, odkąd Porsche zaprezentowało nową generację modelu Panamera. Dziś niemiecki producent pokazał odświeżoną wersję modelu, która zyskała m.in. przeprojektowane zderzaki, nowe reflektory ledowe, nowe tylne światła ledowe oraz nowe 20- i 21-calowe koła.

Wewnątrz Panamery 2021 zainstalowano nową kierownicę z łopatkami oraz ekran dotykowy o rozmiarze 12,3-cala. System infotainment został wyposażony w hotspot Wi-Fi, natomiast za odpowiednie nagłośnienie odpowiada system audio Bose z nawet 21 głośnikami.

Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera ST (2021)
Porsche Panamera ST (2021)
Porsche Panamera (2021)
Porsche Panamera (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, nowa Panamera w standardzie jest dostępna z asystentem pasa ruchu i funkcją rozpoznawania znaków drogowych. Opcjonalnie dostępnych jest wiele funkcji i systemów, takich jak system z kamerą noktowizyjną czy Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem.

Porsche Panamera Turbo zastąpione przez Turbo S, w ofercie nowa wersja 4S E-Hybrid

Z oferty znika wariant Panamera Turbo. Fani nie będą jednak zasmuceni, ponieważ w jego miejsce debiutuje nowy model Panamera Turbo S 2021. Wersja ta chowa pod maską silnik 4.0 V8 bi-turbo o mocy 630 koni mechanicznych i 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 80 koni mechanicznych 50 Nm momentu obrotowego w porównaniu do najmocniejszego poprzednika. Porsche Panamera Turbo S 2021 przyspiesza do pierwszej setki w 3,1 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 315 km/h.

Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021) – wnętrze
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021) – wnętrze

W ofercie pojawiła się również wersja Panamera 4S E-Hybrid, która łączy silnik 2.9 V6 z jednostką elektryczną oraz pojemniejszą baterią 17,9 kWh. Moc tej wersji to 552 koni mechanicznych i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Porsche Panamera 4S E-Hybrid przyspiesza do pierwszej setki w 3,7 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 298 km/h. Producent chwali się, że zasięg elektryczny modelu to nawet 54 kilometry.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2021)
Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2021)
Porsche Panamera 4S E-Hybrid (2021)
Porsche Panamera 4S E-Hybrid (2021)

Warto dodać, że Porsche rezygnuje z silnika 3.0 V6, który zostanie zastąpiony przez silnik 2.9 V6 o mocy 325 koni mechanicznych w wersji podstawowej. W Panamerze GTS zainstalowano silnik 4.0 bi-turbo o mocy 480 koni mechanicznych i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)
Porsche Panamera Turbo S (2021)

Zaktualizowana Panamera otrzymała również szereg ulepszeń w podwoziu i zawieszeniu, a także w układzie kierowniczym (+ zmodyfikowany system PASM).

> Porsche Panamera po liftingu (2021): Panamera Turbo S E-Hybrid będzie miała 820 koni mechanicznych?

Nowa Panamera po liftingu jest już dostępna na zamówienie w Niemczech i kosztuje od 91 435 euro do 179 737 euro za wariant Turbo S. Polski cennik zostanie ujawniony w późniejszym terminie.