„Ekipa z Affalterbach” źle przyjęła wieść o rekordzie Panamery na Nurburgringu: Niemcy nie odpuszczą

Jeśli jeszcze nie dotarła do Ciebie wieść o rekordowym okrążeniu nowej Panamery na torze Nurburgring, teraz już wiesz, że model po liftingu w wersji Panamera Turbo S (następca Panamery Turbo) pobił Mercedesa-AMG GT 63 S i odebrał mu tytuł najszybszego sedana na świecie.

Porsche pochwaliło się swoim sukcesem niecałe dwa tygodnie temu, gdy udostępniono nawet materiał filmowy z rekordowego przejazdu. Panamera Turbo S była szybsza zarówno na dystansie 20,60 km, jak i 20,83 kilometrów na torze Nurburgring Nordschleife.

> Porsche Panamera (2021) po liftingu: debiutują nowe wersje Turbo S i 4S E-Hybrid

„Ekipa z Affalterbach” nie wygląda na zadowoloną z powodu utraty korony i przygotowuje się do jej odbicia. Niemcy opublikowali film z rekordowego okrążenia ustanowionego przez GT 63 S w 2018 roku z ciekawym opisem:

„Prawie 2 lata temu Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ ustanowił rekordowy czas przejazdy na Nordschleife – 7:30.109. Nasze rekordowe okrążenie było najlepsze w swojej klasie i jest tylko o 0,3 sekundy gorsze od ostatniego rekordowego przejazdu, o którym być może słyszałeś. Chyba najwyższy czas, żeby znowu wyjechać na tor…”

https://www.facebook.com/MercedesAMG/posts/3571695989521122

Czas AMG powinien być lepszy niż 7:29,81 na dłuższym torze lub 7:25,04 na krótszej konfiguracji toru. Pytanie brzmi, która wersja czterodrzwiowego Coupe zostanie wykorzystana przez AMG do odzyskania tytułu najszybszego seryjnego sedana na torze Nurburgring?

Mercedes-AMG najprawdopodobniej wykorzysta model GT 73e, który zostanie wprowadzony na rynek w najbliższych miesiącach. Spekuluje się, że pod maską Mercedesa-AMG GT 73e trafi motor 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem połączony z silnikiem elektrycznym o mocy około 800 koni mechanicznych.

> Mercedes-AMG GT 73 Hybrid zadebiutuje w tym roku: co o nim wiemy? Ile powinien mieć mocy?