Mercedes-AMG A45S vs. Mercedes-AMG G63: czy najmniejsze AMG pokona najmocniejszą Gelendę?

Marka AMG bardzo rozwinęła się w ostatnich latach. Jeszcze przed 2010 rokiem samochody AMG nie były tak częstym widokiem na polskich drogach, a jeśli już się pojawiały, były to zazwyczaj maszyny wyposażone w ogromne jednostki napędowe. Dekadę później plakietką AMG oznaczane są nawet modele z silnikiem o pojemności 2,0 l – i nie mamy na myśli tylko najmniejszej Klasy A. Nawet następna generacja Mercedesa-AMG C63 S będzie hybrydą z motorem 2.0.

Oferta niemieckiej marki obejmuje hothatcha, limuzyny, a nawet legendarnego offroadera. A gdyby tak porównać najmniejszy model z najbardziej potężnym?

Niektórym może wydawać się dziwne porównywanie małego, pięciodrzwiowego hothatcha z pudełkowatym SUV-em, ale oba mają napędy na cztery koła i teoretycznie podobne osiągi. Różnice w układach napędowych są ogromne – A45 ma turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 421 koni mechanicznych i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy G63 zostało wyposażone w motor 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 565 koni mechanicznych i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Istnieją również kolosalne różnice w wadze i aerodynamice.

> Mercedes-AMG A35 kontra A45: jaka jest różnica w mocy i cenie? (drag race)

W pierwszej próbie G63 zdobyło sporą przewagę na starcie i mimo, że A45 szybko nadrabiało straty, zwycięzcą zostało G63. W drugiej próbie przewaga G63 była niewielka, dzięki czemu A45 udało się wyjść na prowadzenie. Dla formalności – G63 pokonuje ¼ mili w 12,3 sekundy, natomiast A45 potrzebuje na ten sam wyczyn 0,2 sekundy mniej – 12,1 sekundy.