Maserati oficjalnie zaprezentowało nowe wersje Trofeo modeli Ghibli oraz Quattroporte, które uzupełniają SUV-a o nazwie Levante Trofeo. „Trofeo” oznacza najpotężniejsze wersje włoskich modeli – każdy chowa pod maską silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,8 l i mocy 590 koni mechanicznych przy 6250 obr./min oraz 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w połączeniu z 8-stopniową automatyczną przekładnią i napędem na tył).
Maserati Ghibli Trofeo i Quattroporte Trofeo – osiągi, przyspieszenie
Maserati Ghibli Trofeo przyspiesza do pierwszej setki w 4,3 sekundy. Quattroporte Trofeo potrzebuje 0,2 sekundy więcej czasu na osiągnięcie 100 km/h (4,5 sekundy).





Oba modele osiągają prędkość maksymalną 326 km/h i zostały wyposażone w szereg ulepszeń, które pozwalają „znieść” potężną moc. Mowa o licznych udoskonaleniach podwozia, hamulcach Brembo, przemodelowanych zderzakach, dyfuzorze, końcówkach układu wydechowego i 21-calowych kołach (opcjonalnie nawet 22-calowych). Pod względem stylistycznym modele Trofeo można poznać głównie po czerwonych akcentach oraz sportowych zderzakach. Warto zaznaczyć, że są to modele po liftingu, które objęła także zmiana reflektorów i tylnych świateł.






Wewnątrz sportowe fotele zostały obite skórą z kontrastowymi szwami. Nie brakuje również karbonowych zdobień, logotypów wersji „Trofeo” oraz ekranu dotykowego o przekątnej 10,1-cala z ulepszoną wersją systemu informacyjno-rozrywkowego.
> Maserati Ghibli Hybrid: model po lifitngu (2020) ma 330 KM, nowe multimedia i niższą wagę
Włoski producent nie poinformował, kiedy rozpocznie się przyjmowanie zamówień na hardkorowe warianty Trofeo.