Maserati Ghibli Trofeo i Quattroporte Trofeo oficjalnie: 590 koni mechanicznych i 326 km/h prędkości maksymalnej

Maserati oficjalnie zaprezentowało nowe wersje Trofeo modeli Ghibli oraz Quattroporte, które uzupełniają SUV-a o nazwie Levante Trofeo.  „Trofeo” oznacza najpotężniejsze wersje włoskich modeli – każdy chowa pod maską silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,8 l i mocy 590 koni mechanicznych przy 6250 obr./min oraz 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w połączeniu z 8-stopniową automatyczną przekładnią i napędem na tył).

Maserati Ghibli Trofeo i Quattroporte Trofeo – osiągi, przyspieszenie

Maserati Ghibli Trofeo przyspiesza do pierwszej setki w 4,3 sekundy. Quattroporte Trofeo potrzebuje 0,2 sekundy więcej czasu na osiągnięcie 100 km/h (4,5 sekundy).

Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo
Maserati Ghibli Trofeo – wnętrze

Oba modele osiągają prędkość maksymalną 326 km/h i zostały wyposażone w szereg ulepszeń, które pozwalają „znieść” potężną moc. Mowa o licznych udoskonaleniach podwozia, hamulcach Brembo, przemodelowanych zderzakach, dyfuzorze, końcówkach układu wydechowego i 21-calowych kołach (opcjonalnie nawet 22-calowych). Pod względem stylistycznym modele Trofeo można poznać głównie po czerwonych akcentach oraz sportowych zderzakach. Warto zaznaczyć, że są to modele po liftingu, które objęła także zmiana reflektorów i tylnych świateł.

Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo – wnętrze

Wewnątrz sportowe fotele zostały obite skórą z kontrastowymi szwami. Nie brakuje również karbonowych zdobień, logotypów wersji „Trofeo” oraz ekranu dotykowego o przekątnej 10,1-cala z ulepszoną wersją systemu informacyjno-rozrywkowego.

> Maserati Ghibli Hybrid: model po lifitngu (2020) ma 330 KM, nowe multimedia i niższą wagę

Włoski producent nie poinformował, kiedy rozpocznie się przyjmowanie zamówień na hardkorowe warianty Trofeo.