Audi S8 vs. nowy Bentley Bentayga (2021): ten sam silnik, ale zwycięstwo niekwestionowane

Bentley dopiero zaprezentował nową Bentaygę, ale pierwsze egzemplarze już jeżdżą po drogach. Nowy model można poznać m.in. po owalnych reflektorach oraz tylnych światłach „żywcem” wyjętych z Continentala GT. Nowa Bentayga (2021) jest dostępna m.in. z silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.0 l i mocy 542 koni mechanicznych oraz 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To ta sama jednostka napędowa, która została zainstalowana w Audi S8.

S8 4.0 V8 generuje jednak 563 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba modele wykorzystują ośmiobiegową przekładnie automatyczną i mają napędy na wszystkie koła. Istotną różnicą jest fakt, że limuzyna z Ingolstadt jest trochę lżejsza od brytyjskiego SUV-a.

> Bentley Bentayga 2021 oficjalnie: z tyłu światła z Continentala GT, dostępna wersja 7-osobowa

Nowa Bentayga z jednostką V8 osiąga pierwszą setkę w czasie 3,86 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 12,23 sekundy. Według oficjalnych danych technicznych S8 również przyspiesza do setki w 3,8 sekundy. Choć osiągi są bardzo podobne, w praktyce S8 nie ma najmniejszych problemów z Bentaygą w wyścigu drag race. Audi od pierwszych sekund pojedynku zostawia Bentleya w tyle.

> Audi S8 po tuningu ABT (2020): ponad 5 metrów długości i tylko 3,4 sekundy do pierwszej setki

Jeśli jesteś zawiedziony wynikiem wyścigu – nie martw się. 12 sierpnia Bentley wprowadzi na rynek Bentaygę z silnikiem W12 o pojemności 6.0 l i mocy znacznie przekraczającej 600 koni mechanicznych. Dodatkowa moc może wystarczyć, aby wygrać ten wyścig, jeśli dojdzie do rewanżu.