„Walka o tron” starych V12-ek: Maybach 62 vs. BMW 760Li, który wygra pojedynek drag race?

Kilka, kilkanaście lat temu samochody wyposażone w silniki V12 były zazwyczaj najbardziej luksusowymi modelami, stworzonymi do pożerania kilometrów w maksymalnej ciszy i komforcie. Zgadzamy się, że Maybach 62 i BMW 760Li nie zostały stworzone do wyścigów drag race, ale na samą myśl o takim pojedynku po prostu zżera nas ciekawość… Tym bardziej, że oba modele są leciwe i generują fantastyczne melodie dla ucha.

Patrząc tylko na moc, Maybach byłby oczywistym zwycięzcą. Pod maską niemieckiej limuzyny siedzi silnik V12 o pojemności 5,5 l i mocy 551 koni mechanicznych oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. BMW 760Li dysponuje motorem V12 o większej pojemności – 6,0 l – ale o mniejszej mocy 545 koni mechanicznych i „tylko” 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

> BMW wycofa z oferty silnik V12 jeszcze w tym roku: model M760Li zwolni miejsce silnikom elektrycznym

Obie niemieckie maszyny napędzane są tylko na tylne koła. Maybach, co dla niektórych może być ciekawostką, ma pięciobiegową (!) skrzynię automatyczną. BMW 760Li ma aż osiem przełożeń.

Maybacha i BMW dzieli jeszcze jedna potężna różnica. Maybach waży 2805 kilogramów, podczas gdy BMW waży „zaledwie” 2275 kilogramów. To ponad 500 kilogramów różnicy.

> Królewski komfort i silnik V12 w cenie nowego Golfa | BMW L7 E38 750i

Waga była decydującym aspektem tego pojedynku – zdecydowanie zwyciężyło BMW. Od siebie dodamy, że uczciwiej byłoby postawić obok BMW 760Li gorętszy model Maybacha – 62S. Wersja „S” generuje 604 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy równy 1000 Nm. Myślicie, że mocniejszy model mógłby zagrozić bawarskiej V12-ce?