Nowa Skoda Octavia RS 2021 została zaprezentowana już na początku marca, ale tylko w hybrydowej wersji typu plug-in (PHEV). Skoda Octavia RS iV, bo taka jest pełna nazwa tego modelu, chowa pod maską konfiguracje napędową opartą na jednostce benzynowej o pojemności 1,4 TSI, która współpracuje z silnikiem elektrycznym i łącznie generuje 245 koni mechanicznych. Tymczasem w sieci debiutują wersje Octavii RS z konwencjonalnymi napędami TSI oraz TDI, które oprócz usuniętego znaczka „iV” i punktu ładowania na przednim błotniku, nie różnią się niczym od naelektryzowanego modelu.
Nowa Skoda Octavia RS może być wyposażona w silnik 2,0 TSI o mocy 245 koni mechanicznych i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wersja benzynowa dostępna jest wyłącznie z napędem na przednie koła i dwoma przekładniami (6-biegowa manualna lub 7-stopniowa automatyczna DSG). Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje Octavii RS TSI 6,7 sekundy (prędkość maksymalna 250 km/h). To wynik lepszy o ponad pół sekundy od wersji Octavia RS iV (7,3 sekundy).




Drugą opcją jest silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 200 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który standardowo napędzany jest na przednią oś FWD, ale klienci mogą zamówić wersję z napędem na wszystkie koła AWD. Skoda Octavia RS TDI dostępna będzie wyłącznie z automatyczną przekładnią DSG, natomiast przyspieszenie do pierwszej setki w wersji AWD zajmuje modelowi 6,8 sekundy (prędkość maksymalna 243 km/h).
> Nowa Skoda Octavia Scout (2021): po raz pierwszy z napędem na przednie koła



Obie wersje silnikowe oprócz dużej mocy otrzymały progresywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie (niższe o 15 milimetrów w porównaniu do standardowego modelu) oraz za dodatkową opłatą elektronicznie regulowane zawieszenie Dynamic Chassis Control. Wersja benzynowa posiada też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z wielopłytkowym mokrym sprzęgłem.

Wewnątrz modeli nie zabrakło najnowocześniejszych systemów oraz gadżetów, w tym cyfrowego zestawu wskaźników, dużego ekranu do obsługi systemu infotainment, kubełkowych foteli, elementów przypominających włókno węglowe czy kilku akcentów charakterystycznych dla RS.
Nowa Skoda Octavia RS 2021 w wersjach TSI oraz TDI zadebiutuje w polskich salonach w ciągu najbliższych tygodni. Niedługo powinniśmy poznać pełny cennik.
> Ile kosztuje nowa Skoda Octavia 2020? Mamy polski cennik: prawie „stówę” za najtańszą wersję