Skoda Kodiaq RS po tuningu ABT. W tej cenie można mieć Audi Q5 45 TFSI i BMW X2 M35i

Skoda Kodiaq RS to szybki, oszczędny i drogi (najdroższy w gamie Skody) SUV, który seryjnie chowa pod maską silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 l i mocy 240 koni mechanicznych oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Już seryjna wersja Kodiaqa RS kosztuje prawie 200 tysięcy złotych (startuje od 193.500 złotych), ale jak twierdzą specjaliści z firmy tuningowej ABT, niektórzy będą w stanie zapłacić nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej za egzemplarz po tuningu.

Niemiecki tuner proponuje modyfikacje silnika zwiększające moc do 270 koni mechanicznych i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Czas przyspieszenia do pierwszej setki spadł poniżej 7 sekund i wynosi dokładnie 6,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 220 km/h.

Skoda Kodiaq RS ABT
Skoda Kodiaq RS ABT
Skoda Kodiaq RS ABT
Skoda Kodiaq RS ABT
Skoda Kodiaq RS ABT
Skoda Kodiaq RS ABT

Czeski SUV od ABT otrzymał również kilka uaktualnień wizualnych oraz nowe 20-calowe koła. Jest sportowa kierownica z płaskim dnem, sportowe fotele z kontrastowymi przeszyciami w kolorze czerwonym, a także elementy pokryte alkantarą i włóknem węglowym.

> ABT RS7-R, czyli nowe Audi RS7 Sportback o mocy 740 KM

ABT życzy sobie za tak przerobionego Kodiaqa RS 56.890 euro, czyli według dzisiejszego średniego kursu prawie 254 tysięcy złotych. Dla porównania, za cenę o 40 tysięcy złotych niższą możemy wyjechać z salonu nowym Audi Q5 45 TFSI quattro S Tronic o mocy 245 koni mechanicznych, które przyspiesza do setki w czasie szybszym o 0,4 sekundy – 6,4 sekundy. Nawet BMW oferuje znacznie mocniejszy model X2 M35i z silnikiem o mocy 306 koni mechanicznych, który osiąga 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund.

> Audi Q5 TFSIe po tuningu ABT: ile mocy generuje niemiecki SUV PHEV?

Ćwierć miliona złotych za Skodę, nawet po tuningu, to ogromna kwota. Z całą pewnością niewiele egzemplarzy Kodiaqa RS od ABT pojawi się na europejskich drogach.