Porsche Cayenne Turbo seryjnie generuje 550 koni mechanicznych oraz osiąga prędkość maksymalną 286 km/h. Inżynierowie z niemieckiej firmy HGP Turbo udowodnili jednak, że z Cayenne Turbo można wycisnąć znacznie więcej mocy. Na przykład 962 koni mechanicznych i 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. I to z tego samego podwójnie turbodoładowanego silnika V8 o pojemności 4,0 l.
Prawie 1000 koni mechanicznych pozwala Porsche Cayenne Turbo osiągać prędkości rzędu grubo powyżej 300 km/h. Na nieograniczonym odcinku autostrady kierowcy udało się osiągnąć nawet 330 km/h. Porsche Cayenne Turbo od HGP Turbo pierwszą setkę osiąga w 3,1 sekundy, natomiast 200 km/h w 10 sekund.
Jak zachowuje się niemiecki SUV przy tak wysokich prędkościach?
Specjaliści z HGP Turbo uznali, że Cayenne Turbo jest już fabrycznie przystosowane, aby osiągać prędkości rzędu powyżej 300 km/h. Nie proponują więc żadnych zmian w aerodynamice. Jak zobaczycie na załączonym materiale wideo, Cayenne zachowuje się bardzo stabilnie i nie wygląda na to, aby podwyższone nadwozie miało problem z utrzymaniem się w pasie ruchu. Nie zauważyliśmy również momentu nieprzewidywalnego zachowania pojazdu.
Jeśli jesteś właścicielem nowego Porsche Cayenne Turbo i chciałbyś zmodyfikować silnik do poziomu mocy Bugatti Veyrona, tuner życzy sobie za przeróbki 30 tysięcy euro, czyli około 135 tysięcy złotych.