Porsche 911 Turbo (2020): „Turbo S bez S” ma 580 KM

Cztery miesiące po wprowadzeniu na rynek nowego 911 Turbo S, Porsche prezentuje model 911 Turbo (bez S). Podobnie jak Turbo S, model Turbo wyróżnia się nowymi zderzakami, bocznymi wlotami powietrza, czterema końcówkami układu wydechowego i spojlerem, ale moc generowana przez silnik nie przekracza 600 koni mechanicznych.

Szerokość nowego 911 Turbo wzrosła o 4,5 cm z przodu i o 2 cm z tyłu w porównaniu z poprzednią generacją. Wzrosła też masa pojazdu o 50 kilogramów. 911 Turbo (2020) napędzane jest przez silnik o pojemności 3,8 l z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 580 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 40 koni mechanicznych i 40 Nm momentu obrotowego więcej niż w poprzedniej generacji 911 Turbo. Motor współpracuje z ośmiobiegową przekładnią PDK, która przekazuje napęd na wszystkie koła.

Porsche 911 Turbo – osiągi, przyspieszenie, spalanie

Nowe 911 Turbo pierwszą setkę osiąga w czasie 2,8 sekund, czyli o 0,2 sekundy szybciej od starszej generacji. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020)

Po raz pierwszy w historii 911 Turbo ma koła o różnych rozmiarach między osiami – 255/35 R21 z przodu i 315/30 R21 z tyłu.

> Tak wygląda jazda 340 km/h Porsche 911 Turbo S (992), które pokonało Taycana: Pas rozbiegowy na autostradzie? Prawie 200 km/h przy jego końcu

Niemiecki producent podaje, że średnie zużycie paliwa nowego 911 Turbo wynosi 11,1 l paliwa na 100 km, a emisja CO2 254 g/km. W przypadku wariantu Cabrio spalanie wzrasta do 11,3 l oraz 257 g/km CO2.

Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020) – wnętrze
Porsche 911 Turbo (2020)
Porsche 911 Turbo (2020) – wnętrze

911 Turbo jest standardowo wyposażone w reflektory LED, zmodyfikowane zawieszenie (obniżające nadwozie o 10 mm), mocniejsze hamulce z tarczami 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu (opcjonalnie ceramika z tarczami 420 mm) oraz skórzane sportowe fotele, sportową kierownicę, cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlacz o rozmiarze 10,9 cala oraz system audio Bose Surround Sound.

> Nowe 911 Turbo S z silnikiem 3,8 l jest dużo szybsze od 761-konnego elektrycznego Porsche Taycan

Jedną z ciekawszych opcji dodatkowych jest pakiet Lightweight Design; w przypadku jeśli klient się na niego zdecyduje, samochód zostanie odchudzony o 30 kg i zyskuje pakiet sportowy (detale w czarnym kolorze, elementy z włókna węglowego oraz tylne światła Exclusive Design).

Ceny nowego Porsche 911 Turbo w Polsce zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Wiadomo jednak, że w Wielkiej Brytanii auto startuje od 134 400 funtów za wariant Coupe oraz 143 560 funtów za model Cabriolet.