Nowy Volkswagen Tiguan 2020, Tiguan R i Tiguan eHybrid: Niemcy wprowadzają tryb „Race” i pozwalają odłączyć ESP

Aktualna generacja Volkswagena Tiguana istnieje w ofercie od ponad trzech lat. Niemiecki SUV jest najlepiej sprzedającym się modelem całej grupy VW, ale ponad 36 miesięcy w dzisiejszej motoryzacji to kawał czasu, który wymaga przeprowadzenia odświeżenia. Jak mogliśmy zobaczyć na wcześniej opublikowanych zdjęciach szpiegowskich egzemplarza bez kamuflażu, nowy Tiguan 2020 otrzymał przede wszystkim zmodyfikowaną przednią część nadwozia ze standardowymi światłami LED, przemodelowanym zderzakiem i nową maską. Wprowadzono także drobne zmiany z tyłu, gdzie pojawiła się nowa grafika tylnych świateł (ledy w standardzie), napis Tiguan pod logo marki oraz zmodernizowany zderzak.

Wewnątrz pojazdu również doszło do bardzo istotnych modyfikacji. Kierowca po zajęciu miejscu w fotelu ujrzy przed sobą wielofunkcyjną kierownicę oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Volkswagen zapewnia, że materiały użyte do wykończenia są lepszej jakości, natomiast system multimedialny MIB3 jest bardziej intuicyjny i oferuje wiele nowych funkcji multimedialnych. System oświetlenia nastrojowego obejmuje 15 kolorów, natomiast uszy będą cieszyły głośniki systemu audio Fender Premium Audio System o mocy 480 watt (w najbogatszych wersjach). Co ważne, w gorzej wyposażonych egzemplarzach audio Dynaudio zostanie zastąpione przez sprzęt Harman/Kardon.

Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)

Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)

Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting) – wnętrze
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting) – wnętrze
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting) – wnętrze

Nowy Volkswagen Tiguan został wyposażony w systemy bezpieczeństwa i systemy asystujące kierowcę, które pozwalają na półautonomiczną jazdę. Na pokładzie nie brakuje adaptacyjnego (lepiej dopracowanego) tempomatu oraz systemu Travel Assist. Są również nowe wzory aluminiowych felg i odcienie lakierów.

Volkswagen Tiguan 2020 w wersji hybrydowej typu plug-in (eHybrid)

Fani samochodów elektrycznych oraz oszczędnej jazdy z pewnością będą zadowoleni z faktu, że Volkswagen wprowadza do oferty Tiguana w wersji hybrydowej typu plug-in. Nazwany Volkswagen Tiguan eHybrid chowa w sobie konfiguracje hybrydową opartą na silniku benzynowym o pojemności 1.4 TSI, który współpracuje z jednostką elektryczną. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 245 koni mechanicznych. Z ciekawostek, ten sam napęd jest wykorzystywany w Skodzie Octavii RS iV.

> Volkswagen Arteon 2021 po faceliftingu, Arteon Shooting Brake, Arteon R i Arteon PHEV

Volkswagen Tiguan eHybrid (PHEV) 2020

Volkswagen Tiguan eHybrid (PHEV) 2020
Volkswagen Tiguan eHybrid (PHEV) 2020
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting)
Volkswagen Tiguan 2020 (lifting) – wnętrze

VW Tiguan eHybrid przejedzie maksymalnie do 50 kilometrów w trybie elektrycznym według standardów WLTP.

Volkswagen Tiguan R 2020 – na tę wersję czekaliśmy najbardziej

Wreszcie, po wielu latach spekulacji Volkswagen wprowadza do oferty najmocniejszy wariant Tiguana, czyli wersję R. Pod maską tego wariantu zainstalowano znaną jednostkę o pojemności 2.0 TSI i mocy 320 koni mechanicznych, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Tiguan R charakteryzuje się również sportowym zawieszeniem (-10 milimetrów w porównaniu do seryjnego modelu), emblematami wersji R oraz 21-calowymi kołami. Warto dodać, że kierowca ma do wyboru tryb jazdy „Race” z odłączanym systemem ESP.

Volkswagen Tiguan R 2020

Volkswagen Tiguan R 2020
Volkswagen Tiguan R 2020 – wnętrze

Nowy Volkswagen Tiguan 2020 – kiedy trafi do sprzedaży?

Jeszcze w lipcu pierwsze egzemplarzy pojawią się w salonach Volkswagena. Polski cennik nie został ujawniony, dlatego warto przypomnieć, że obecny model (sprzed liftingu) startuje od 106.190 złotych.