W grudniu 2017 roku Lamborghini oficjalnie zaprezentowało model Urus, który do produkcji trafił kilka miesięcy później. Nieco ponad 24 miesiące wystarczyły, aby włoska firma chwaliła się zbudowaniem 10 tysięcy egzemplarzy superszybkiego SUV-a. Jubileuszowa sztuka została pomalowana matowym czarnym kolorem Nero Noctis Matt i trafi do klienta z Rosji.
Wewnątrz samochodu dominują dwa kolory (czarny i pomarańczowy) i nie brakuje elementów wykonanych z włókna węglowego oraz skórzanej tapicerki.
> Jeep zmierzył się z Lamborghini: walka trwała do samego końca (drag race)
Lamborghini Urus od początku sprzedaży dostępne jest tylko z jedną jednostką napędową o pojemności 4,0 l twin turbo o mocy 641 koni mechanicznych. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej. Nadwozie mierzy 5112 milimetrów długości, 2181 milimetrów szerokości oraz 1638 milimetrów wysokości przy rozstawie osi 3002 milimetrów. Masa Lamborghini Urus przekracza ponad 2 tony i wynosi dokładnie 2200 kilogramów.
Warto dodać, że Urus powstał na płycie podłogowej MLB, która posłużyła również do zbudowania innych modeli z grupy VW: Audi Q8, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne czy Volkswagen Touareg.