Który popularny SUV marki premium jest najszybszy? Audi Q5, BMW X3 czy Volvo XC60? Czy PHEV jest lepsze?

SUV-y marek premium są bardzo popularnymi wyborami polskich kierowców. Producenci coraz częściej oferują wersje z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Pytanie jednak, czy taka wersja jest szybsza od modelu z tradycyjnym silnikiem benzynowym?

W tym pojedynku drag race zobaczycie trzy SUV-y o podobnej wielkości – Audi Q5, BMW X3 oraz Volvo XC60. Wszystkie są bardzo podobnej wielkości, ale tylko Audi i Volvo oferują warianty hybrydowe typu plug-in o mocy przekraczającej 300 koni mechanicznych. BMW X3 xDrive30e (PHEV) z mocą maksymalną 292 koni mechanicznych znacznie odstaje od konkurencji.

Autorzy pojedynku postanowili więc porównać dwie mocne hybrydy typu plug-in z BMW X3 M340i z tradycyjną jednostką napędową o pojemności 3,0 l i mocy 360 koni mechanicznych, które za sprawą braku akumulatorów jest najlżejsze w stawce – 1,9 tony.

> Nowe Audi Q5 po liftingu (2021): po raz pierwszy w historii debiutuje tylne oświetlenie OLED

Audi Q5 TFSI 55E chowa pod maską silnik o pojemności 2,0 TFSI o mocy 252 koni mechanicznych, ale w połączeniu z jednostką elektryczną o mocy 143 koni mechanicznych moc generowana przez zespół napędowy SUV-a z Ingolstadt wynosi 367 koni mechanicznych oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego (Audi Q5 TFSIe waży 2,1 tony).

> Audi Q5 TFSIe po tuningu ABT: ile mocy generuje niemiecki SUV PHEV?

Volvo XC60 w najmocniejszej wersji Polestar na papierze jest zdecydowanie najmocniejszą propozycją. Motor benzynowy o pojemności 2.0 l turbo i silnik elektryczny oferują 405 koni mechanicznych i aż 675 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jedynym problemem szwedzkiego SUV-a jest nadmierna masa, która wynosi 2,2 tony (300 kilogramów więcej niż X3 M340i).

> Elektryczne BMW X3 gotowe do produkcji: iX3 otrzyma akumulator o pojemności 74 kWh z zasięgiem 440 km

Jak myślisz, który z tych modeli okaże się najszybszy w pojedynku przyspieszenia (drag race)?