BMW M3 Touring (samoróbka) vs. Mercedes-AMG C63 S: które kombi szybsze na prostej?

Uwielbiamy pojedynki mocnych kombi. I choć BMW nie oferuje żadnego kombi w najbardziej hardkorowym wariancie „M”, są ludzie, którzy potrafią stworzyć taki model poza murami fabryki. Ten konkretny egzemplarz BMW M3 Touring to w rzeczywistości BMW 320d Touring, które otrzymało mnóstwo części od rozbitego M3 F80, w tym układ napędowy. Projekt wyszedł tak dobrze, że niewtajemniczeni mogą uważać M3 Touring za fabryczny model. Niebieskie BMW M3 Touring rozwija 540 koni mechanicznych z sześciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem.

Mercedes-AMG oficjalnie oferuje model klasy C Kombi w wariancie AMG. Mercedes-AMG C63 S chowa pod maską silnik o pojemności 4,0 l V8 biturbo i mocy 510 koni mechanicznych. Istotna różnica występuje w wadze obu pojazdów. Merc waży 1,7 tony, podczas gdy BMW jest lżejsze o 100 kilogramów (1,6 tony).

> BMW M340i Touring vs. Audi RS4 Avant: czy 100 tysięcy złotych różnicy w cenie przekłada się na osiągi?

BMW M3 Touring vs. Mercedes-AMG C63 S: który okazał się szybszy na torze?

BMW M3 Touring ma ewidentne problemy z przeniesieniem mocy na jezdnie, co powoduje, że w pojedynku przyspieszenia od 0 km/h przegrywa z Mercedesem. Inaczej wygląda sytuacja z tzw. „rolki” – 30 koni mechanicznych więcej w samoróbce BMW M3 Touring pozwala na triumf nad modelem ze Stuttgartu. Oba pojazdy osiągają ćwierć mili w około 12 sekund.

> Nowe BMW M3 2021 jeździ po drogach: kierowca testowy pokazał, jak brzmi nowa generacja (wideo)

Na zakończenie warto wspomnieć o cenie pojazdów. BMW M3 nie występuje w katalogu BMW, ponieważ niedługo zadebiutuje nowa generacja tego modelu. Mercedes-AMG C63 S Kombi zostało wycenione na przynajmniej 461 tysięcy złotych.