Audi R8 V10 Plus zazwyczaj nie ma żadnych problemów, aby pokonać w wyścigu drag race TT RS. W tym przypadku TT RS ma jednak liczne ulepszenia firmy ABT Sportsline, które nie kończą się tylko na stylistyce.
Audi TT RS od ABT wytwarza moc 610 koni mechanicznych i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego z turbodoładowanego pięciocylindrowego silnika. Dla porównania, seryjne Audi R8 V10 Plus dysponuje dokładnie taką samą mocą – 610 koni mechanicznych, ale z jednostki V10 o pojemności 5,2 l. Maksymalny moment obrotowy w przypadku supersamochodu wynosi 560 Nm.
> Dodge Viper vs. Audi R8, czyli USA kontra Niemcy: kto robi lepsze silniki V10? Różnica 30 KM
Pojedynek odbywał się na mokrej nawierzchni, ale oba modele dysponują legendarnym napędem quattro, dlatego problemy z utrzymaniem przyczepności były niewielkie.
Audi R8 V10 Plus vs. Audi TT RS od ABT – finał drag race
W pierwszej rundzie o włos wygrało TT RS, ale w drugiej rundzie po zamianie stron przeciwników, wyścig na pierwszym miejscu zakończyło R8 V10 Plus. Aby rozstrzygnąć remis, kierowcy przeprowadzili wyścig z tzw. „rolki” od prędkości 50 km/h. Dostrojone TT RS nie nadążyło za R8 V10 Plus i w rezultacie przegrało cały pojedynek 2:1.
Źródło: Carwow