W nadchodzących latach Audi planuje wprowadzić do oferty 20 (!) w pełni elektrycznych i 10 hybrydowych modeli typu plug-in. Wśród nich będzie A9 e-tron – luksusowa limuzyna (nazwa projektowa E6), która na polski rynek trafi najprawdopodobniej w 2024 roku.
W 2014 roku informowaliśmy już o planach powstania A9. Wówczas miało to być czterodrzwiowe coupe o długości ponad 5 metrów, pod maskę którego mógł trafić nawet 600-konny silnik (Audi S9). Od tamtej pory panuje cisza w temacie, co oznacza całkowite zaniechanie pomysłu powstania A9 napędzanego konwencjonalnymi silnikami.
> Audi chce zmiażdżyć Mercedesa-AMG A45 S: RS3 2021 dostanie silnik o mocy aż 450 KM
Audi A9 e-tron jest na wczesnym etapie rozwoju – zupełnie inaczej niż w przypadku konkurencyjnego Mercedesa EQS, którego testy odbywają się już na drogach. Uważa się, że trzecim największym rywalem elektrycznego Audi będzie nowa generacja Jaguara XJ, zapowiadana jako „coś wyjątkowego”.

Audi A9 e-tron otrzyma najnowocześniejszą technologię marki, w tym najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz systemy asystujące kierowcę podczas jazdy. Nieoficjalnie mówi się o wprowadzeniu wyższego poziomu półautonomicznej jazdy.
> Elektryczne Audi E-Tron GT 2021 (BEV) z technologią Porsche Taycan w fazie testów
Znawcy twierdzą, że A9 e-tron otrzyma kształt sportowego sedana lub liftbacka i będzie podobny pod względem wymiarów do Audi A7 Sportback, ale z większą przestronnością niż A7, a nawet A8. Audi przy projektowaniu A9 e-tron współpracuje z Porsche, które w ostatnich miesiącach wypuściło piekielnie szybkiego Porsche Taycan. Niemcy zapowiadają, że A9 e-tron będzie bardzo wydajnym samochodem elektrycznym.