Audi planuje elektryczne A9 e-tron: odpowiedź na Mercedesa EQS

W nadchodzących latach Audi planuje wprowadzić do oferty 20 (!) w pełni elektrycznych i 10 hybrydowych modeli typu plug-in. Wśród nich będzie A9 e-tron – luksusowa limuzyna (nazwa projektowa E6), która na polski rynek trafi najprawdopodobniej w 2024 roku.

W 2014 roku informowaliśmy już o planach powstania A9. Wówczas miało to być czterodrzwiowe coupe o długości ponad 5 metrów, pod maskę którego mógł trafić nawet 600-konny silnik (Audi S9). Od tamtej pory panuje cisza w temacie, co oznacza całkowite zaniechanie pomysłu powstania A9 napędzanego konwencjonalnymi silnikami.

> Audi chce zmiażdżyć Mercedesa-AMG A45 S: RS3 2021 dostanie silnik o mocy aż 450 KM

Audi A9 e-tron jest na wczesnym etapie rozwoju – zupełnie inaczej niż w przypadku konkurencyjnego Mercedesa EQS, którego testy odbywają się już na drogach. Uważa się, że trzecim największym rywalem elektrycznego Audi będzie nowa generacja Jaguara XJ, zapowiadana jako „coś wyjątkowego”.

Audi aicon (zapowiedź A9 e-tron)
Audi aicon (zapowiedź A9 e-tron)

Audi A9 e-tron otrzyma najnowocześniejszą technologię marki, w tym najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz systemy asystujące kierowcę podczas jazdy. Nieoficjalnie mówi się o wprowadzeniu wyższego poziomu półautonomicznej jazdy.

> Elektryczne Audi E-Tron GT 2021 (BEV) z technologią Porsche Taycan w fazie testów

Znawcy twierdzą, że A9 e-tron otrzyma kształt sportowego sedana lub liftbacka i będzie podobny pod względem wymiarów do Audi A7 Sportback, ale z większą przestronnością niż A7, a nawet A8. Audi przy projektowaniu A9 e-tron współpracuje z Porsche, które w ostatnich miesiącach wypuściło piekielnie szybkiego Porsche Taycan. Niemcy zapowiadają, że A9 e-tron będzie bardzo wydajnym samochodem elektrycznym.