Nowy Peugeot 308 (2021) po liftingu: wreszcie z 10-calowym wyświetlaczem i-Cocpit

Obecna generacja Peugeota 308 jest dostępna na rynku od około siedmiu lat. Prezentacja modelu po liftingu jest dla nas sporym zaskoczeniem, ponieważ w ciągu kilku najbliższych miesięcy spodziewamy się premiery całkowicie nowej generacji. To najprawdopodobniej ostatni face lifting modelu 308 przed wprowadzeniem na rynek nowej generacji.

Co nowego w Peugeot 308 (2021) po liftingu?

Główną zmianą jest wprowadzenie cyfrowego zestawu wskaźników. 10-calowy wyświetlacz systemu i-Cocpit wykorzystuje tę samą technologię, co np. w crossoverze 2008. System informacyjno-rozrywkowy również został przeniesiony z nowszych modeli.

Peugeot 308 (2021) lifting
Peugeot 308 (2021) lifting

Niezależnie od poziomu wyposażenia, wszystkie egzemplarze 308 (2021) zostały wyposażone w dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania, automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne oraz wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Są to m.in. adaptacyjny tempomat, kamera 180 stopni, systemy ostrzegający przed zmianą pasa ruchu, system awaryjnego hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych czy system monitorujący martwe pole.

Peugeot 308 (2021) lifting
Peugeot 308 (2021) lifting

Jedyne zmiany zewnętrze to dodanie do palety nowego koloru nadwozia o nazwie Vertigo Blue oraz 16- i 18-calowych kół z nowymi wzorami.

> Jak będzie wyglądał nowy Peugeot 3008 2021? Bardzo możliwe, że właśnie tak

Peugeot 308 (2021) lifting (i-Cocpit)
Peugeot 308 (2021) lifting (i-Cocpit)

Peugeot 308 po liftingu – jaki silnik pod maską?

W ofercie pozostaje wariant 308 GTi z turbodoładowanym silnikiem 1.6 l o mocy 272 koni mechanicznych oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego.  Silnik współpracuje z sześciobiegową manualną przekładnią i umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 6,1 sekundy.

Peugeot 308 (2021) lifting (i-Cocpit)
Peugeot 308 (2021) lifting (i-Cocpit)

Słabsze wersje opierają się na turbodoładowanym silniku trzycylindrowym o pojemności 1.2 l i mocy 110 koni mechanicznych oraz 130 koni mechanicznych. Ten pierwszy dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną, ale już wersja 130-konna może być wyposażona w 8-biegową przekładnie automatyczną.

Peugeot 308 (2021) lifting
Peugeot 308 SW (2021) lifting

Jedyny diesel w ofercie ma pojemność 1.5 l, ale też jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 110 koni mechanicznych oraz 130 koni mechanicznych. Pierwszy wariant może współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną, natomiast 8-biegowa przekładnia zarezerwowana jest dla mocniejszej wersji.

Peugeot 308 SW (2021) lifting
Peugeot 308 SW (2021) lifting

Nowy Peugeot 308 (2021) pojawi się w salonach lada moment. Pierwszych egzemplarzy w Polsce należy spodziewać się pod koniec czerwca lub w lipcu. Cennik zostanie ujawniony w późniejszym terminie, ale warto przypomnieć cenę obecnego modelu, która startuje od około 70 tysięcy złotych.

> Tak może wyglądać nowy Peugeot 308: premiera spodziewana na koniec roku