BMW serii 5 po liftingu zadebiutowało pod koniec zeszłego miesiąca i tylko kwestią czasu była premiera wariantów M5 i M5 Competition. Nowe BMW M5 przyjmuje te same poprawki stylistycznee, które zastosowano w standardowym modelu serii 5. Znajdziemy więc odnowione reflektory z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, przemodelowany grill, lekko odświeżony tył oraz wiele nowości wewnątrz modelu, w tym nową kierownicę, ulepszone systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy oraz zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy. Całość stoi na nowych 19-calowych kołach M.
Pod maskę trafił dobrze nam znany silnik ośmiocylindrowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.4 l i mocy 600 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła został sparowany z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
> Nowe BMW serii 5 2021 po liftingu oficjalnie: w ofercie mocna hybryda typu plug-in (PHEV)
Dla poszukujących mocniejszych wrażeń dostępna będzie wersja M5 Competition. Pod maską tego wariantu siedzi ten sam motor, ale z mocą podkręconą do 625 koni mechanicznych. Wydajniejsze są również hamulce, natomiast zawieszenie zostało zestrojone trochę sztywniej. BMW M5 Competition przyspiesza do pierwszej setki w czasie 3,3 sekundy (M5 w 3,4 sekundy).
Zarówno M5, jak i M5 Competition są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive, który pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy – 4WD, 4WD Sport lub 2WD – ostatni przeznaczony do driftu.
M5 Competition nie jest ostatnim słowem Bawarczyków w kwestii M5. W następnych miesiącach BMW planuje wypuścić najpotężniejszą wersję M5 CS, pod maskę której może trafić nawet 650 koni mechanicznych.
> BMW M5 CS 2021: nadchodzi najpotężniejsze M5 w historii
Polski importer BMW Polska nie opublikował jeszcze cen odświeżonego M5, ale w Stanach Zjednoczonych M5 (2021) startuje od 103.500 dolarów, co oznacza wzrost o 1.000 dolarów w stosunku do modelu sprzed liftingu. W Polsce ceny obecnego modelu M5 zaczynają się od 565.000 złotych.