BMW serii 5 po liftingu zadebiutowało pod koniec zeszłego miesiąca i tylko kwestią czasu była premiera wariantów M5 i M5 Competition. Nowe BMW M5 przyjmuje te same poprawki stylistycznee, które zastosowano w standardowym modelu serii 5. Znajdziemy więc odnowione reflektory z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, przemodelowany grill, lekko odświeżony tył oraz wiele nowości wewnątrz modelu, w tym nową kierownicę, ulepszone systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy oraz zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy. Całość stoi na nowych 19-calowych kołach M.
Pod maskę trafił dobrze nam znany silnik ośmiocylindrowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.4 l i mocy 600 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła został sparowany z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
Zobacz również
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Skoda Octavia znów hitem. Za 900 zł zyskuje wyższy prześwit, a bagażnik ma 600 litrów. Idealna alternatywa dla SUV-a
Stylowy crossover Fiata za 72 300 zł, którego boją się Dacia i chińskie marki. Prześwit i bagażnik 413 litrów przemawiają za nim> Nowe BMW serii 5 2021 po liftingu oficjalnie: w ofercie mocna hybryda typu plug-in (PHEV)

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń dostępna będzie wersja M5 Competition. Pod maską tego wariantu siedzi ten sam motor, ale z mocą podkręconą do 625 koni mechanicznych. Wydajniejsze są również hamulce, natomiast zawieszenie zostało zestrojone trochę sztywniej. BMW M5 Competition przyspiesza do pierwszej setki w czasie 3,3 sekundy (M5 w 3,4 sekundy).

Zarówno M5, jak i M5 Competition są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive, który pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy – 4WD, 4WD Sport lub 2WD – ostatni przeznaczony do driftu.

M5 Competition nie jest ostatnim słowem Bawarczyków w kwestii M5. W następnych miesiącach BMW planuje wypuścić najpotężniejszą wersję M5 CS, pod maskę której może trafić nawet 650 koni mechanicznych.
> BMW M5 CS 2021: nadchodzi najpotężniejsze M5 w historii
Polski importer BMW Polska nie opublikował jeszcze cen odświeżonego M5, ale w Stanach Zjednoczonych M5 (2021) startuje od 103.500 dolarów, co oznacza wzrost o 1.000 dolarów w stosunku do modelu sprzed liftingu. W Polsce ceny obecnego modelu M5 zaczynają się od 565.000 złotych.







