Mercedes-AMG E63 S i E63 S Kombi (2021) po liftingu: szybkie, ale wolniejsze od M5 Competition

Na początku 2020 roku Mercedes zaprezentował odświeżoną Klasę E i najmocniejszy dotychczas wariant Mercedes-AMG E53 z silnikiem o pojemności trzech litrów i mocy 435 koni mechanicznych. Zupełnie przypadkiem, dzień po debiucie nowego BMW M5 LCI, Mercedes oficjalnie ujawnia modele AMG E63 S i AMG E63 S Kombi (2021).

Ogromnych różnic nie uświadczymy, ponieważ aktualizacje obejmują te same elementy, które poznaliśmy przy okazji standardowej Klasy E, w tym przeprojektowany grill czy nowe reflektory ledowe. AMG E63 S w porównaniu do nowego AMG E53 ma większe wloty powietrza, wyraźniejszy tylny spojler i cztery charakterystyczne końcówki układu wydechowego w formie trapezów. AMG E63 S stoi również na nowych 20-calowych obręczach i jest dostępne w trzech nowych kolorach: Graphite Grey, Cirrus Silver, i Brilliant Blue.

> Mercedes-Benz Klasy E 2021 i AMG E53 (lifting): wersja plug-in hybrid i nowa twarz

Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)

Aktualizacje wewnętrzne obejmują m.in. odświeżony system informacyjno-rozrywkowy MBUX oraz nową kierownicę AMG Performance z podwójnymi ramionami, która można zamówić w kilku rodzajach wykończenia.

Mercedes-AMG E63 (2021) – pod maską sprawdzony silnik V8 o mocy nawet 612 koni mechanicznych

Pod maską Mercedesa-AMG E63 S i E63 S Kombi (2021) znajdziemy ten sam turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 l i mocy 612 koni mechanicznych i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W modelach bez „S” moc wynosi 573 koni mechanicznych i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021) – wnętrze
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021) – wnętrze
Mercedes-AMG E63 S (2021)
Mercedes-AMG E63 S (2021)

Mercedes-AMG E63 S w wersji limuzyna przyspiesza do pierwszej setki w czasie 3,4 sekundy, czyli dokładnie takim samym co nowe BMW M5, ale o 0,1 sekundy gorzej od M5 Competition. Napęd przekazywany jest za pomocą 9-stopniowej przekładni automatycznej AMG SPEEDSHIFT MCT.

> Nowe BMW M5 i M5 Competition (2021) oficjalnie

Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021)
Mercedes-AMG E63 S Kombi (2021) – wnętrze

Mercedes-Benz Polska nie poinformował jeszcze o cenach nowych modeli AMG. Te zostaną ogłoszone bliżej daty wprowadzenia samochodów do sprzedaży.