Zupełnie nowe BMW serii 4 2021 (G22) zostało oficjalnie zaprezentowane na początku czerwca. Kilka dni później w sieci pojawiły się zdjęcia modelu bazowego, który na rynkach zagranicznych w przeliczeniu na złotówki został wyceniony na ponad 200 tysięcy złotych. Okazuje się, że polski importer postanowił zejść poniżej „dwóch stów” i oferuje bazową serię 4 w cenie 189.900 złotych. Cennik jest już dostępny w konfiguratorze marki na oficjalnej stronie internetowej BMW.
Nowa seria 4 to jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli BMW. Jaki model otrzymamy za niecałe 190 tysięcy złotych? I o ile nowa seria 4 jest droższa od poprzedniej generacji?

Niecałe 21 tysięcy złotych – o tyle więcej kosztuje nowa generacja BMW serii 4. Poprzedni model w bazowej wersji startował od około 169 tysięcy złotych. Za 189.900 złotych kupujący może wyjechać z salonu BMW 420i Coupe wyposażonym w silnik o pojemności 2.0 l i mocy 184 koni mechanicznych.
Wariant 430i Coupe o mocy 258 koni mechanicznych kosztuje od 212.900 złotych, natomiast za najdroższe obecnie BMW M440i xDrive Coupe o mocy 374 koni mechanicznych należy wyłożyć 309.900 złotych.

Dla fanów jednostek wysokoprężnych przewidziano wersje 420d Coupe i 420d xDrive Coupe– obie o mocy 190 koni mechanicznych. Bez napędu na cztery koła „czwórka” z silnikiem diesla kosztuje 204.900 złotych. Za napęd musimy dołożyć 10 tysięcy złotych (214.900 złotych).
> Nowe BMW serii 4 Coupe 2021 (G22): ogromne nerki stały się faktem
Każdy egzemplarz nowego BMW serii 4 został wyposażony w 8-stopniową automatyczną przekładnie. Na pokładzie nie brakuje też licznym systemów bezpieczeństwa, klimatyzacji oraz systemu multimedialnego iDrive. BMW oferuje trzy linie stylistyczne / wyposażenia – wersja podstawowa, M Sport i M. Ostatnia jest dostępna wyłącznie z M440i Coupe i obejmuje takie dodatki, jak tylny spojler, 18-calowe koła oraz kilka mechanicznych zmian nastrajających samochód na bardziej sportową jazdę.
> BMW przygotowuje napęd hybrydowy typu plug-in z zasięgiem elektrycznym do 100 kilometrów
Warto przypomnieć, że najmocniejsze BMW M440i Coupe osiąga pierwszą setkę w czasie 4,5 sekundy. To o 0,3 sekundy szybciej niż 423-konny Lexus IS-F z napędem na tylną oś.