Fiat E-Ducato: elektryczny samochód dostawczy z zasięgiem do 330 kilometrów

Użytkowa dywizja Fiata – Fiat Professional – oficjalnie prezentuje w pełni elektryczny model dostawczy na podstawie modelu Ducato – Fiat E-Ducato. Jest to pierwsza całkowicie elektryczna produkcyjna wersja Ducato w 39-letniej historii modelu, który w formie pojazdu prototypowego został zaprezentowany w 2019 roku.

W polskich salonach elektryczne Ducato powinno zadebiutować w ciągu kilku najbliższych miesięcy. E-Ducato będzie dostępne we wszystkich wariantach nadwozia, oferując ładowność do 1950 kilogramów i pojemność od 10 m3 do 17m3.

Fiat E-Ducato 2020
Fiat E-Ducato 2020

Według danych producenta, akumulatory pozwalają na przejechanie od 200 kilometrów do ponad 330 kilometrów, w zależności od wersji. Pojemność baterii poszczególnych wersji nie została jeszcze ujawniona, ale według naszych danych wariant pozwalający na pokonanie dystansu ponad 300 kilometrów powinien dysponować baterią o pojemności około 70 kWh. Przy korzystaniu z funkcji tzw. szybkiego ładowania z mocą do 50 kW, E-Ducato będzie można naładować od 0% do stanu 80% w ciągu około dwóch godzin.

> Nowy Citroen e-Jumpy 2020: zasięg elektryczny, pojemność baterii, ładowanie

Fiat E-Ducato 2020
Fiat E-Ducato 2020

Silnik elektryczny dysponuje mocą 120 koni mechanicznych i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie ma informacji na temat osiągów modelu, ale na przykład elektryczny Peugeot e-Traveller, który jest znacznie mniejszym modelem i dysponuje większą mocą 136 koni mechanicznych, przyspiesza do pierwszej setki w czasie ponad 13 sekund i osiąga prędkość maksymalną 130 km/h. W przypadku E-Ducato należy się więc spodziewać przyspieszenia do pierwszej setki w czasie nawet powyżej 15 sekund.

> Peugeot e-Traveller (2021): elektryczne MPV przejedzie do 230 kilometrów

Fiat E-Ducato 2020
Fiat E-Ducato 2020

Ceny Fiata E-Ducato zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Fiat E-Ducato 2020
Fiat E-Ducato 2020 – wnętrze

Warto przypomnieć, że Ducato do przewozu osób napędzane tradycyjną jednostką napędową 2.3 MJ II 180 KM kosztuje przynajmniej 150.491 złotych brutto (L1H1 rozstaw osi 3000 mm). Wariant elektryczny najprawdopodobniej będzie droższy o około 20-30 tysięcy złotych.