Po oficjalnym pokazie modelu z w pełni otwieranym dachem, Fiat zaprezentował światu elektryczną „pięćsetkę” w formie standardowego hatchbacka. Fiat 500e (BEV) hatchback będzie początkowo oferowany w specjalnej edycji „La Prima” z panoramicznym szklanym szyberdachem i dostępnym w trzech ekskluzywnych kolorach nadwozia: Ocean Gren, Mineral Grey oraz Celestial Blue.
Fiat 500e „La Prima” – wyposażenie
Wyposażenie elektrycznego Fiata 500e „La Prima” składa się z pełnych reflektorów ledowych, zestawu 17-calowych aluminiowych felg, chromowanych wstawek i tapicerki z ekoskóry na siedzeniach i gdzieniegdzie na desce rozdzielczej.
Elektryczny układ napędowy Fiata 500e hatchback łączy silnik elektryczny o mocy 116 koni mechanicznych z akumulatorem o pojemności 42 kWh. Według standardów WLTP zasięg elektryczny Fiata 500e wynosi maksymalnie 320 kilometrów. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 9 sekund, natomiast prędkość maksymalna to 149 km/h. W przypadku samochodów elektrycznych niezwykle istotna jest elastyczność, która pozwala 500e hatchback przyspieszyć do 50 km/h w zaledwie 3,1 sekundy.
Fiat 500e hatchback jest wyposażony w pokładowy system szybkiego ładowania o mocy do 85 kW. To oznacza, że jeśli znajdziemy odpowiednią ładowarkę, możemy naładować 500e (BEV) od stanu początkowego do 80% w zaledwie 35 minut.
Włoski producent oferuje klientom „stację elektryczną” easyWallbox do montażu w domu. System ma moc 3 kW lub 7,4 kW, umożliwiając pełne naładowanie w ciągu nieco ponad sześciu godzin.
> Nowy Fiat Panda otrzymał „zielone światło” i będzie oparty na elektrycznym 500e
Fiat 500e jest pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferuje funkcję jazdy autonomicznej na poziomie drugim. Istnieje również system informacyjno-rozrywkowy, który współpracuje z ekranem o rozmiarze 10,25-cala, a także możliwość bezprzewodowego sparowania infotainment ze smartfonem za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay.
Fiat 500e „La Prima” – ile kosztuje?
We Włoszech elektryczna „pięćsetka” w specjalnej edycji „La Prima” została wyceniona na 34.900 euro. Polski importer nie ujawnił cen, ale warto zaznaczyć, że prawie 35 tysięcy euro to w przeliczeniu około 155 tysięcy złotych. Tanio nie będzie.
> Hybrydowy Fiat 500 niedługo w salonach? Ma kosztować mniej niż 15.000 euro
> Elektryczny Fiat500e (BEV) oficjalnie: zasięg elektryczny, akumulator i ładowanie