Cupra Ateca (2021) oficjalnie: SUV po faceliftingu bez zmian w silniku, ale z lepszą precyzją prowadzenia

Seat Ateca po faceliftingu (2021) zadebiutował dokładnie tydzień temu. Hiszpańska marka nie trzymała nas długo w niepewności z najbardziej hardkorową odmianą Cupra Ateca, która doczekała się kilku poprawek stylistycznych oraz nieco więcej technologii.

Nowa Cupra Ateca po liftingu zyskała przede wszystkim nowe reflektory, które upodabniają model do nowego Leona i Tarraco. Cupra ma również przemodelowany zderzak, nowy zestaw świateł przeciwmgielnych, nowe tylne światła z dynamicznymi kierunkowskazami oraz liczne miedziane akcenty charakterystyczne dla Cupry. Klienci mają do wyboru sześć różnych kolorów nadwozia i sześć rodzajów felg aluminiowych w rozmiarach do 19-cali, które opcjonalnie skrywają miedziane hamulce Brembo Performance.

Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting

Wnętrze nowej Cupry Ateca (2021) otrzymało cyfrowy zestaw wskaźników o rozmiarze 10,25-cala oraz 9,2-calowy ekran systemu multimedialnego. Infotainment jest kompatybilny z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Istotną zmianą na plus jest również nowa kierownica z przyciskami do zmiany trybów jazdy oraz zapłonu, a także powiększone manetki do ręcznej zmiany biegów.

Cupra Ateca po liftingu (2021) – pod maską wciąż 2.0 l 300 KM

Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 l w modelu po faceliftingu generuje 300 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Choć parametry techniczne są dokładnie takie same jak u poprzednika, inżynierowie Cupry dokonali pewnych zmian w zawieszeniu, które poprawiają precyzję prowadzenia Cupry Ateca.

> Cupra Leon 2020 oficjalnie: już nie pod logiem SEATa (zdjęcia, dane techniczne)

Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting – wnętrze
Cupra Ateca (2021) facelifting
Cupra Ateca (2021) facelifting – fotele kubełkowe

Przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h trwa 4,9 sekund. Tak jak w modelu sprzed liftingu napęd współpracuje z siedmiobiegową automatyczną przekładnią z podwójnym sprzęgłem i układem napędu na wszystkie koła.

Kiedy nowa Cupra Ateca trafi do sprzedaży w Polsce?

Pierwszych egzemplarzy w polskich salonach należy spodziewać się w trzecim kwartale 2020 roku. Poprzedni model sprzedał się w ponad 10 tysiącach egzemplarzy, co stanowi 15% całkowitej sprzedaży modelu Ateca.

> Cupra Formentor 2020 oficjalnie: pierwszy model opracowany specjalnie dla Cupry będzie PHEV

Polski cennik modelu Cupra Ateca (2021) zostanie ujawniony w późniejszym terminie. Warto jednak przypomnieć, że obecny model (z roku 2020) kosztuje przynajmniej 198.800 złotych.