Renault może uśmiercić Alpine A110 po zaledwie trzech latach od premiery

Renault, podobnie jak wielu producentów samochodów na całym świecie, szuka oszczędności aby przetrwać pandemię koronawirusa. Francuski producent, będący częścią sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, przygotowuje się do przedstawienia planu redukcji kosztów, który zgodnie z raportem Automotive News Europe obejmuje zamknięcie kilku fabryk. Jedną z nich może być fabryka Renault Dieppe we Francji, w której produkowany jest samochód sportowy Alpine A110, kilkukrotnie testowany m.in. przez dziennikarzy telewizji TVN Turbo.

To może oznaczać śmierć Alpine A110 zaledwie trzy lata po jego prezentacji podczas Goodwood Festival of Speed  w 2017 roku. Fabryka w Dieppe zatrudnia 400 osób i jest jedną z najmniejszych fabryk w sojuszu. Nie wiadomo, czy Renault planuje przenieść produkcję A110 z Dieppe, choć warto przypomnieć 14-miesięczny okres oczekiwania na nowy egzemplarz we wrześniu 2018 roku. Renault zwiększyło nawet produkcję z zakładanych 15 do 20 samochodów dziennie.

Alpine A110 2017
Alpine A110 2017

Renault zamierza zaoszczędzić nawet 2 miliardy euro, dlatego należy spodziewać się również innych niespodziewanych cięć modelowych.

Świat motoryzacji został sparaliżowany przez pandemię koronawirusa. Ogromne trudności finansowe mają nie tylko producenci samochodów, ale również lokalni dilerzy, których sprzedaż spadła nawet o 80%. W przypadku Renault sytuację finansową zakłóciło dodatkowo niesławne odejście Carlosa Ghosona pod koniec 2018 roku, prezesa całego aliansu.

Alpine A110 - wnętrze
Alpine A110 – wnętrze

Dokładny plan redukcji kosztów Renault powinniśmy poznać 28 maja.

Przy tej okazji warto przypomnieć ostrzejsze wydanie modelu A110, czyli Alpine A110S. W standardowym modelu znajdziemy silnik o pojemności 1.8 l i mocy 252 koni mechanicznych, natomiast w mocniejszej odmianie ten sam motor podkręcono do 292 koni mechanicznych. W efekcie A110S przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 4,4 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 260 km/h.

Alpine A110S
Alpine A110S

Francuscy inżynierowie poprawili również szereg innych mechanicznych elementów, w tym zawieszenie obniżone o 4 milimetry oraz hamulce Brembo z tarczami o średnicy 320 milimetrów.