Potężne cięcia w Renault: 15 tysięcy osób do zwolnienia, koniec Alpine A110 coraz bliżej

Praktycznie potwierdziły się nasze doniesienia o możliwym uśmierceniu Alpine A110 po zaledwie trzech latach od premiery. Renault oficjalnie poinformowało, że zgodnie z projektem restrukturyzacji pracę w marce na całym świecie straci prawie 15 tysięcy osób, w tym 4,6 tysiąca we Francji. To prawdopodobnie oznacza likwidację lub całkowite przekształcenie kilku fabryk, w tym tej w Dieppe, z której codziennie zjeżdża 20 egzemplarzy Alpine A110. Renault skupi się na produkcji bardziej ekologicznych samochodów, co jest jednym z warunków uzyskania pomocy finansowej w wysokości 5 miliardów euro od rządu francuskiego. Cały projekt planu redukcji kosztów zakłada oszczędność ponad 2 miliardów euro.

> Renault Megane na rok modelowy 2020: nowa hybryda typu plug-in E-Tech i wersja R.S.Line

Renault na całym świecie zatrudnia około 180 tysięcy pracowników, w tym 45 tysięcy we Francji. „Ten projekt ma ogromne znaczenie dla Renault” – powiedział dyrektor generalny marki Clotilde Delbos. Co ważne Renault zamierza wprowadzić program dobrowolnych odejść, przekwalifikowywać niektórych pracowników, a innych wysyłać na emeryturę. W efekcie roczna produkcja samochodów tej marki zmniejszy się o około 700 tysięcy (do 3,3 mln).

> Nowe Renault Espace (2020) po liftingu: polski cennik

Fabryka Renault - pracownicy (ZOE)
Fabryka Renault – pracownicy (ZOE)

Francuska marka od kilku miesięcy notuje straty, a pandemia koronawirusa dodatkowo przyczyniła się do poważnych kłopotów finansowych firmy. W samym kwietniu dostawy samochodów Renault spadły o 79%. Potężne straty finansowe notują wszyscy producenci, w tym japoński Nissan, który zapowiedział likwidację 20 tysięcy miejsc pracy, a nawet McLaren, który zwolni 25% pracowników (około 1200 osób).

> Nowe Renault Talisman po liftingu (2020)