Nowe BMW serii 5 2021 po liftingu oficjalnie: w ofercie mocna hybryda typu plug-in (PHEV)

Wygląd nowego BMW serii 5 od jakiegoś czasu nie jest dla nas tajemnicą, ale Niemcy dopiero teraz zdecydowali się oficjalnie zaprezentować nowy model serii 5 2021 G30. Średniej wielkości limuzyna zyskała odświeżony wygląd, nowoczesną technologię oraz zelektryfikowane układy napędowe. Zmiany są bardziej ewolucyjne niż rewolucyjne, ale z pewnością wystarczają do prowadzenia równej rywalizacji z konkurencją w postaci nowego Mercedes Klasy E czy Audi A6.

Najbardziej widoczna zmiana stylistyczna dotyczy reflektorów nowej serii 5. Te są bardziej eleganckie i wyraźnie spokrewnione z tymi, które znamy z nowej serii 3. Przemodelowano również grill i zderzaki, oraz zamontowano nowe tylne światła w kształcie litery L. Na początku sprzedaży dostępna będzie specjalna, limitowana do 1000 egzemplarzy (modele Limuzyna oraz Touring) wersja M Sport Edition, która charakteryzuje się wieloma sportowymi akcentami. BMW serii 5 M Sport Edition stoi na 20-calowych obręczach BMW Individual Air Performance w dwukolorowym wykończeniu.

> Nowy Mercedes Klasy E 2021 – co się zmieniło?

Wewnątrz pojawiła się najnowsza technologia BMW Infotainment: iDrive 7. Cyfrowe wskaźniki wyświetlane są na 12,3-calowym ekranie. Taki sam wyświetlacz zamontowano na konsoli środkowej do obsługi systemu multimedialnego (standardowo 10,25-calowy). Czas reakcji, nowoczesna grafika, bardziej intuicyjne menu to tylko niektóre ulepszenia systemów pokładowych. Co ważne, kierowca ma możliwość sparowania systemu ze smartfonem za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto.

BMW serii 5 G30 2021 (lifting) - model 540i
BMW serii 5 G30 2021 (lifting) – model 540i

Nowe BMW serii 5 2021 – zelektryfikowane silniki i nowy model 545e xDrive

Nowe BMW 5 2021 będzie oferowane w kilkunastu wersjach benzynowych oraz wysokoprężnych: 518d, 520d, 525d, 530d, 540d 530i, 530e (PHEV), 545e (PHEV), 540i oraz M550i. Wszystkie modele oprócz M550i otrzymały technologię tzw. miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną, która wyraźnie obniża emisję szkodliwych substancji. Moc w przypadku prawie wszystkich wariantów silnikowych pozostaje niezmieniona i na przykład w modelu 540i wynosi 340 koni mechanicznych.

BMW serii 5 G30 2021 (lifting)
BMW serii 5 G30 2021 (lifting) PHEV – ładowanie

Wariant hybrydowy typu plug-in (PHEV) BMW 530e oferuje teraz nawet 292 koni mechanicznych (funkcja XtraBoost) i pozwala na przejechanie do 67 kilometrów na jednym ładowaniu (57 kilometrów w przypadku wariantu Touring).

Nowością jest model 545e xDrive, który jest hybrydą typu plug-in opartą na silniku 3.0 R6. Moc nowego BMW 545e xDrive wynosi 394 koni mechanicznych.

BMW serii 5 G30 2021 (lifting)
BMW serii 5 G30 2021 (lifting) – wnętrze

Najmocniejsza wersja BMW M550i xDrive (M5 zostanie pokazane później) chowa pod maską silnik o pojemności 4.4 l TwinPower Turbo V8 o mocy 523 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc wystarczy, aby przyspieszyć do pierwszej setki w czasie 3,8 sekundy.

> Nadchodzi najpotężniejsze BMW M5 w historii – M5 CS

Nowe BMW serii 5 2021 G30 – kiedy pojawi się w polskich salonach sprzedaży?

BMW serii 5 G30 2021 (lifting)
BMW serii 5 G30 2021 (lifting) – nawigacja

BMW Polska planuje wprowadzić samochód do polskich salonów w lipcu, ale w ofercie nie będą od razu dostępne wszystkie warianty silnikowe. Na przykład BMW 545e xDrive (PHEV) zostanie wprowadzone do sprzedaży jesienią. Ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie, choć już teraz wiadomo, że ceny nieznacznie wzrosną w stosunku do modelu sprzed liftingu.