Ford Focus 1.5 Ecoboost z manualną skrzynią biegów zniknie z oferty

Ford oficjalnie potwierdził, że z oferty silnikowej modelu Focus zniknie wariant 1.5 Ecoboost z manualną skrzynią biegów. Jak udało nam się ustalić, cięcia wejdą w życie od 15 czerwca i dotyczą obu wersji mocowych – 150 koni mechanicznych oraz 182 koni mechanicznych. Co ważne, klienci wciąż będą mogli wybrać model z jednostką 1.5 Ecoboost, ale tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.

Silnik 1.5 Ecoboost zostanie zastąpiony przez motor o pojemności 1.0 l. W droższych wersjach (od Titanium) jednostka napędowa 1.0 l jest tzw. „miękką hybrydą”, która generuje 125 koni mechanicznych lub 155 koni mechanicznych. Co ważne, uboższe wersje Focusa z silnikiem 1.0 l nie będą dostępne z tą technologią, fachowo nazywaną Ford mHEV.

> Nowy Ford Mondeo jest zagrożony

Ford Focus – nowa wersja wyposażenia Connected

Ford wprowadza również nową wersję wyposażenia o nazwie Connected. W rzeczywistości jest to lepiej wyposażona wersja Trend Edition Business, która została wzbogacona o kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę oraz nawigację (z ostatniej opcji można zrezygnować i uzyskać cenę lepszą o 900 złotych).

> Nie będzie nowego Forda Focusa RS

Nowego Forda Focusa będzie można także zamówić z nowym pakietem X (dostępnym w wersjach Titanium, ST-Line i Active). Pakiet X w Focusie obejmuje większy 12,3-calowy ekran dotykowy, elektryczną klapę bagażnika w wariancie kombi, specjalny pakiet stylizacyjny wnętrza, przyciemniane szyby oraz kilka sportowych akcentów w wersji ST-Line, czarną podsufitkę w wersji Active oraz bezprzewodową ładowarkę i kamerę cofania w Titanium.

Ford Focus ST 2019
Ford Focus ST 2019

Ford Focus w polskich salonach startuje od 78.900 złotych. W tej cenie otrzymujemy Focusa Trend z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 l i mocy 100 koni mechanicznych. Najdroższym modelem w cenniku jest wariant Focus ST3 wyceniony na 129.100 złotych.