Przy tak rozbudowanej gamie modelowej jaką dysponuje niemiecka marka BMW brakuje tylko pełnoprawnego supersamochodu. Jest jednak mało prawdopodobne, że taki model powstanie w najbliższej przyszłości, ponieważ nawet zelektryfikowany koncepcyjny model Vision M Next został odłożony na półkę. To oznacza, że M8 Competition jest najszybszym samochodem tej marki, ale nie tak szybkim jak konkurencja. Na przykład nowe Porsche 911 Turbo S przyspiesza do pierwszej setki w czasie 2,6 sekundy, natomiast M8 Competition potrzebuje 0,6 sekundy więcej. Firma Manhart postanowiła wziąć na warsztat najmocniejszą „ósemkę” i oto, co z tego wyszło.
Pakiet tuningowy nazywa się „MH8 800” i obejmuje zwiększenie mocy podwójnie turbodoładowanego motoru 4,4 l do 823 koni mechanicznych i aż 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W efekcie BMW M8 Competition po tuningu Manhart przyspiesza do pierwszej setki w 2,6 sekundy, tak samo jak wspomniane Porsche. Co więcej, prędkość 200 km/h niemiecki pocisk osiąga po zaledwie kolejnych 5,7 sekundach.
> Nadchodzi najpotężniejsze BMW M5 w historii – M5 CS
Tuner popracował również nad wyglądem, który charakteryzuje się subtelnym zestawem ze złotymi akcentami. Koła zostały wymienione na 21-calowe felgi aluminiowe, natomiast zawieszenie z regulowanymi sprężynami pozwala zmienić wysokość pojazdu w zakresie 30 milimetrów.
> Audi RS Q8 po tuningu Manhart
Manhart zmodyfikował również układ wydechowy. Inżynierowie całkowicie pozbyli się filtra cząstek stałych, aby odblokować mocniejszą „ścieżkę dźwiękową”. Końcówki wydechu są wykonane z włókna węglowego.
> Toyota GR Supra po tuningu Manhart
Wewnątrz BMW M8 Competition po tuningu Manhart niewiele się dzieje. Klient może opcjonalnie wyposażyć kabinę w akcenty z włókna węglowego na kierownicy i łopatkach zmiany biegów.