Alpina D3 S 2021 oficjalnie: oszczędne i szybsze od BMW M340d

Po debiucie B3 S z silnikiem benzynowym pod koniec ubiegłego roku Alpina zaprezentowała model D3 S. Auto dostępne będzie w wersjach nadwozia limuzyna oraz touring (kombi) i teoretycznie powinno być najszybszym dostępnym dieslem w najnowszej generacji BMW serii 3.

Alpina D3 S 2021 chowa pod maską sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 l i mocy 355 koni mechanicznych. To o 15 koni mechanicznych więcej od BMW M340d, na której opiera się nowy projekt Alpiny. Jeśli chodzi o moment obrotowy, D3 S ma aż 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w przedziale obrotów 1750-2750. To o 30 Nm więcej niż w M340d.

Alpina D3 S 2021 Touring
Alpina D3 S 2021 Touring

Po raz pierwszy w historii Alpiny, D3 S oferuje technologię „miękkiej hybrydy”, która zapewnia zwiększenie mocy o 11 koni mechanicznych (głównie w dolnym zakresie obrotów). Silnik współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną ZF i przekazuje moc na wszystkie cztery koła xDrive. Alpina wprowadziła specjalne zmiany w układzie napędowym AWD, aby zapewnić wydajniejszy rozkład momentu obrotowego na osie.

Alpina D3 S 2021 – osiągi, 0-100 km/h

Alpina D3 S limuzyna przyspiesza do setki w czasie 4,6 sekund. D3 S Touring 2021 potrzebuje 0,2 sekundy więcej (4,8 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 273 km/h oraz 270 km/h.

Alpina D3 S 2021
Alpina D3 S 2021 – wnętrze

Co ważne, Alpina zaprojektowała auto głównie z myślą o jeździe po autostradach. Specjalnie sportowe zawieszenie ze znacznie mocniejszego projekt Alpina B3 z pewnością przyczyni się do zachowania stabilności przy dużych prędkościach.