Nowy Lexus LC 2021 po liftingu: odchudzone nadwozie i poprawiona skrzynia biegów

Lexus LC pomimo debiutu kilkanaście miesięcy temu ciągle wyróżnia się w tłumie. Dzięki modyfikacjom na rok modelowy 2021 Lexus ma nadzieje, że LC 500 i LC 500h będą wyróżniać się jeszcze bardziej dzięki nowym opcjom w postaci kół, odświeżonej palety barw i poprawkami technicznymi.

Utrata masy nie jest jakaś ogromna, ale 10 kilogramów udało się urwać głównie dzięki zmianom w zawieszeniu. Wahacze są od teraz aluminiowe, natomiast sprężyny sztywniejsze. Co ciekawe, 21-calowe koła są również nieco lżejsze, ale… tylko na tylnej osi. Lexus twierdzi, że poczynił kilka istotnych zmian w systemie, które pozwoliły na uzyskanie płynniejszego prowadzenia. W modelu 2021 oferowany jest aktywny asystent pokonywania zakrętów (Active Cornering Assist), który może przyhamować dowolne koło na łukach w celu poprawy przyczepności.

> Powstanie Lexus LC F? Japończycy testują silnik

Lexus LC 2021 ma również udoskonaloną 10-biegową automatyczną skrzynie biegów. Przekładnia zapewnia bardziej chętne wkręcanie się silnika na wyższe obroty i utrzymywanie ich podczas np. pokonywania zakrętów na torze wyścigowym. Wersja hybrydowa LC 500h będzie lepiej dobierała biegi, aby kierowca wycisnął jak najwięcej mocy z zespołu napędowego.

> Lexus LC 500 Convertible (CV)

Niezależnie od wersji silnikowej oferowane standardowo są nowe 20-calowe koła z wykończeniem Dark Graphic. Lexus wprowadził również dwa nowe kolory nadwozia o nazwie Cadmium Orange i Nori Green Pearl. Wewnątrz skórzane wykończenie Flare Red zastępuje Rioja Red. W modelu LC 2021 nie ma już możliwości zamówienia białej skóry. Jest za to możliwość sparowania systemu multimedialnego za pomocą Android Auto (Apple CarPlay jest dostępne od dłuższego czasu).

Nowe Lexusy LC 500 oraz LC 500h pojawią się w salonach jeszcze w tym roku.