Nowy Hyundai Veloster N 2020 debiutuje z nową automatyczną skrzynią DCT

Hyundai Veloster N 2020 został właśnie zaprezentowany z zupełnie nową ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową DCT. Choć Veloster nie jest dostępny w Polsce, to tej samej skrzyni biegów należy spodziewać się w odświeżonym i30 N.

Nowa skrzynia biegów w połączeniu z benzynową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 2.0 l pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 5,6 sekundy. Moc pozostaje bez zmian – 250 KM lub 275 KM – ale maksymalny moment obrotowy wzrósł nawet do 377 Nm. Już podczas rozpoczęcia procesu przyspieszania moment obrotowy jest o 7% większy i wynosi 352 Nm (system NGS). Nowa ośmiostopniowa skrzynia obejmuje również funkcję N Power Shift (NPS), która włącza się, gdy kierowca naciśnie pedał gazu przynajmniej na 90%. Zadaniem systemu NPS jest idealne dobranie zmiany biegów, aby zapewnić jak najlepsze przyspieszenie.

Hyundai Veloster N 2020
Hyundai Veloster N 2020

Istnieje również funkcja NTS Sense Shift (NTS), która określa warunki drogowe i automatycznie dobiera najlepszy bieg do najbardziej efektywnej jazdy.

Hyundai Veloster N 2020
Hyundai Veloster N 2020

Hyundai Veloster N 2020 – co nowego?

Zaktualizowany Veloster N oprócz nowej skrzyni biegów zyskał ośmiocalowy system informacyjno-rozrywkowy z systemem audio JBL, nowe systemy bezpieczeństwa oraz opcjonalne fotele kubełkowe N Light Sports, które są pokryte alkantarą i ich waga jest o około 2 kilogramy mniejsza od standardowych siedzeń.

Hyundai Veloster N 2020
Hyundai Veloster N 2020 – wnętrze

Hyundai Veloster N 2020 trafi do sprzedaży w Korei Południowej w kwietniu, a w następnych miesiącach na pozostałe rynki. W polskich salonach samochód nie będzie oferowany, ale ta sama skrzynia biegów trafi do modelu i30 N. Nowy Hyundai i30 N spodziewany jest jeszcze w tej połowie roku.

> Nowy Hyundai i30 – zdjęcia, dane techniczne