Fabryczny Mercedes-AMG A45 S jest już wystarczająco mocnym hothatchem. Auto seryjnie chowa pod maską dwulitrowy motor czterocylindrowy turbo o mocy 387 koni mechanicznych oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wersja A45) lub 421 koni mechanicznych i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego w wersji A45 S.
Dla niektórych ciągle nie będzie to wystarczająca moc. Niemiecki Posaidon przygotował dla takich osób pakiet o nazwie RS 525, który obejmuje zwiększenie mocy silnika A45 S do 525 koni mechanicznych i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Mercedes-AMG A45 S 2020 po tuningu Posaidon – osiągi
W efekcie Mercedes-AMG A45 S osiąga pierwszą setkę w czasie 3,4 sekundy i prędkość maksymalną 324 km/h.
To bardzo poważny wzrost, który może niektórych przerażać. Dlatego niemieccy inżynierowie opracowali również słabszy pakiet zwiększający moc do 465 koni mechanicznych i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym przypadku sprint do pierwszej setki wynosi 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna 318 km/h.
Oczywiście nie brakuje innych modyfikacji, w tym nowych kół, wydajniejszych hamulców czy zmodyfikowanego zawieszenia.