Najnowszy elektryczny model Volkswagena e-Up! sprzedaje się lepiej, niż Niemcy by tego oczekiwali. Jak się okazuje, co drugi zamówiony Up! w Niemczech jest całkowicie elektryczną wersją e-Up!. W ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedaży auto znalazło 20.000 nabywców na rynku europejskim. Przypomnijmy, że auto można zamawiać od listopada 2019 roku.
Volkswagen u-Up! jest wyposażony w jednostkę elektryczną o mocy 85 koni mechanicznych. W porównaniu z poprzednikiem nowy model oferuje zasięg na poziomie 260 kilometrów według standardów WLTP. Pojemność akumulatora wynosi 36,8 kWh, z czego 32,3 kWh jest pojemnością użyteczną. Volkswagen e-Up! osiąga pierwszą setkę w czasie 11,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 130 km/h.
Nowy Volkswagen Passat GTE również sprzedaje się doskonale
Nowa wersja hybrydowego Passata sprzedaje się w Niemczech pięć razy lepiej niż poprzednik. Według Volkswagena co siódmy klient w Niemczech decyduje się na samochód wyposażony w hybrydowy napęd typu plug-in.
Volkswagen w następnych miesiącach poszerzony swoją ofertę samochodów hybrydowych. W salonach wkrótce pojawią się hybrydowe wersje modeli Arteon, Golf GTE, Tiguan oraz Touareg R.
Tymczasem elektryczna Skoda CitigoE iV została wycofana z polskiej oferty
Bliźniak elektrycznego modelu u-Up!, czyli Skoda CitigoE iV została jakiś czas temu całkowicie wycofana z polskiej oferty. Oficjalnym powodem było zbyt duże zainteresowanie i mała dostępność akumulatorów. Nieoficjalnie jednak mówi się o wycofaniu Skody CitigoE iV, aby nakręcić sprzedaż elektrycznego odpowiednika od Volkswagena, który jest też droższy. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.
Volkswagen e-Up! – ile kosztuje w Polsce?
Nowy elektryczny Volkswagen kosztuje na polskim rynku od 96.290 złotych z VAT. W tej cenie samochód jest wyposażony m.in. w automatyczną klimatyzację, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej czy system Car-net e-Remote (bezpłatnie przez 1 rok).